یک فوتی و شناسایی ۹۱ مورد مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ساعت گذشته

جمالیان از یک فوتی و شناسایی ۹۱ مورد مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ساعت گذشته خبر داد.

سید «محمد جمالیان» با اشاره به اینکه بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۹۱ مورد جدید در ۲۴ساعت گذشته شناسایی شده اند، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۱۲۴ هزار و 66 نفر رسیده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی افزود: در این مدت ۱۵مورد جدید بستری از مبتلایان به کرونا در بیمارستانهای استان مرکزی گزارش شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۷۶مورد از بیماران جدیدی که شناسایی شده اند نیز به صورت سرپایی بوده، که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه می شوند، افزود: امید است بیش از پیش شاهد رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی هموطنان باشیم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است، ادامه داد: با این حساب تعداد فوتی ها در اثر این بیماری در استان به ۳ هزار و ۱۹۲نفر می‌ رسد.

 

پیش بینی افزایش موارد ابتلا در هفته ی آینده

 

جمالیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم طی هفته های آتی نیز موارد ابتلا به کرونا در استان افزایشی باشد، گفت: پس از اتمام تعطیلات نوروز و پایان یافتن مسافرت ها و دید و بازدید های مرسوم سال نو، متاسفانه شاهد موارد ابتلا،مراجعه، بستری و حتی مرگ هستیم.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی با اشاره به اینکه در مورد موارد ابتلا نسبت به گذشته بیش از 50 درصد رشد داشتیم ادامه داد: 45 درصد هم در موارد بستری در مقایسه با هفته ی گذشته رشد داشته است.

 

وی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: تنها راه مبارزه با این بیماری رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و واکسیناسیون است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: انتظار می رود مردم استان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص تکمیل واکسیناسیون کوشا تر باشند.

کد خبر 1164933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha