لزوم جبران سهم  ناچیز گردشگری فارس در حوزه دانش بنیان

فرخ زاده گفت: برای رونق گردشگری در فارس با استفاده از پشتوانه ظرفیت های پژوهشی و شرکت های دانش بنیان و ظرفیت های جامعه دانشگاهی باید استفاده مطلوبی کنیم و سهم ناچیز گردشگری در حوزه دانش بنیان باید جبران شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد فرخ زاده»، امروز (دوشنبه 22 فروردین) در جلسه هم اندیشی با مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: بیش از سه هزار و 378 اثر ثبت شده تاریخی و ‌بیش از یک هزار و 500 امامزاده واجب التکریم و بیش از ۵۰۰ جاذبه گردشگری طبیعی در فارس وجود دارد که نشان دهنده ظرفیت های عدیده گردشگری استان است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس ادامه داد: زیرساخت های حوزه گردشگری و زیارت استان متناسب با نیازها و ظرفیت ها نیست و لازم است در حوزه جذب سرمایه گذاری اقدامات موثری در استان به انجام می رسد.

وی اضافه کرد: با برگزاری کارگروه های تخصصی 13 گانه ستاد هماهنگی تسهیلات سفر نوروزی در استان شاهد ارائه خدمات مطلوبی به مسافران نوروزی بودیم و اطلاع رسانی شفاف و گسترده توسط تمامی مجموعه های اداره کل میراث فرهنگی فارس به ویژه روابط عمومی این اداره کل در خصوص نوروز باید به انجام برسد.

فرخ زاده تصریح کرد: ایجاد رونق در خدمات صنعت گردشگری از مهمترین راهکارهای توسعه و اشتغال زایی در فارس است و برای تحقق این امر معرفی ظرفیت ها و فراهم کردن شرایط برای حضور سرمایه گذاران ضروری است.

وی ادامه داد: در شورای توسعه استان و‌ کمیسیون های سرمایه گذاری شوراهای اسلامی شهر و سایر ارکان استان در حوزه گردشگری و زیارت باید تصمیمات مناسبی گرفته شود.

فرخ زاده گفت: برای رونق گردشگری در فارس با استفاده از پشتوانه ظرفیت های پژوهشی و  شرکت های دانش بنیان و ظرفیت های جامعه دانشگاهی باید استفاده مطلوبی کنیم و سهم  ناچیز گردشگری در حوزه دانش بنیان باید جبران شود.

وی تصریح کرد: صنعت گردشگری در اشتغال و کسب درآمد نقش موثری دارد و مجمع نمایندگان استان فارس باید از ظرفیت جذب اعتبارات در سطح ملی برای تامین تسهیلات مورد نیاز طرح های نیمه تمام حوزه گردشگری فارس تلاش کنند.

کد خبر 1164941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha