برگزاری اولین جشنواره تئاتر طنز خیابانی در آستارا

تشرینی از برگزاری اولین جشنواره تئاتر طنز خیابانی«شیندان» در بندر آستارا خبر داد.

«شاپور تشرینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: در راستای ارتقای تئاتر خیابانی و حمایت از تولید آثار نمایشی برای اجرا در خارج از صحنه‌های معمول تئاتر و با توجه به مقوله‌ی طنز، اولین جشنواره تئاتر طنز خیابانی آستارا با تمرکز بر آثار ارزشمند هنرمندان استان‌های گیلان، اردبیل، قزوین و زنجان برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا افزود: این جشنواره به همت موسسه فرهنگی و هنری شهر باران با مجوز رسمی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی شعبه بندر آستارا برگزار می‌شود.

 

وی با بیان‌اینکه تقویت امید، افزایش نشاط اجتماعی با بهره‌گیری از قابلیت‌های هنر نمایش طنز، ارتباط بی‌واسطه با مخاطبان و شهروندان برای انتقال مفاهیم از طریق تئاتر طنز خیابانی و ایجاد مکانی برای تبادل تجربه‌های نو و دانش تئاتر در میان هنرمندان کشور از اهداف جشنواره مذکور است، تصریح‌کرد: آسیب‌های اجتماعی(طلاق، خشونت‌های خیابانی، اعتیاد، فقر، امر و به معروف و نهی از منکر) موضوعات جشنواره هستند.

 

تشرینی ۱۶ خرداد سال جاری را آخرین مهلت ارسال لوح فشرده آثار به دبیرخانه جشنواره اعلام کرد و گفت: نمایش‌های برگزیده ۵ تیرماه اعلام و اختتامیه جشنواره در روزهای ۲۰ و ۲۱ تیرماه برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا ادامه داد: استان گیلان- شهرستان آستارا- خیابان ملت- روبروی مدرسه شهید نواب  صفوی- موسسه فرهنگی و هنری شهر باران- پلاک ۱۴۳ دبیرخانه دائمی جشنواره است.

 

وی با اشاره به اینکه ۰۱۳۴۴۸۳۸۷۴۷ تلفن دبیرخانه و ۴۳۹۱۹۳۴۴۹۴ کدپستی دبیرخانه اولین جشنواره تئاتر طنز خیابانی«شیندان» آستارا است، گفت: شماره ۰۹۱۱۱۸۳۸۳۲۴ شماره همراه جهت ارتباط و کسب اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ است.

 

تشرینی تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره، یک قطعه عکس ۴*۳ از کارگردان، خلاصه سوابق هنری کارگردان و گروه نمایشی را از مدارک مورد نیاز برای شرکت در جشنواره اعلام کرد و افزود: به مدارک ارسالی ناقص و یا مدارکی که پس از موعد مقرر به دبیرخانه جشنواره ارسال شوند، ترتیب اثر داده نمی‌شود.

 

کد خبر 1164948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha