عمده‌ترین مشکل بیکاری در کردستان فقدان مهارت افراد جویای کار است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: عمده‌ترین مشکل بیکاری در استان کردستان فقدان مهارت افراد جویای کار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ارسلان ازهاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در دیدار با سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اظهار کرد: متاسفانه یکی از علایق شکل گرفته در میان جوانان کردستان فرهنگ پشت میز نشینی است که همین امر موجب شده است که جوانان کردستان توجه کمتری را به مقوله مهارت‌آموزی داشته باشند.

 

 

وی افزود: ارائه آموزش‌های مهارتی به افراد فاقد شغل با رویکرد هدفمندسازی آموزش‌های مهارتی و انطباق آموزش‌های ارائه شده با نیاز بارار کار می‌تواند نقش مهمی را در جهت رفع این معضل بزرگ در استان کردستان داشته باشد.

 

 

ازهاری لزوم رصد اشتغال مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح استان را یکی دیگر از برنامه‌های مورد توجه توسط اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان برشمرد و افزود: با رصد و پایش اطلاعات مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای می‌توان زمینه برنامه‌ریزی دقیق و مدون در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی با کیفیت و اثر بخش را فراهم آورد.

 

 

لزوم بازنگری سند سه جانبه همکاری میان ادارات آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی – کاربردی

 

 

ازهاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین سند همکاری سه جانبه در سنوات گذشته میان اداره‌کل آموزش و پرورش، اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان کردستان با هدف ایجاد چرخه مهارتی دانش‌آموزان شاخه کار و دانش و افراد بیکار فاقد مهارت در راستای کمک به ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای این افراد گفت: این سند همکاری سه جانبه می‌تواند با بازنگری‌های لازم زمینه مناسبی برای توسعه آموزش‌های مهارتی در سطح استان و کمک به رونق اشتغال پایدار ایجاد نماید.



رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان از کلیه طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای استان با هدف کمک به رونق اشتغال و کاهش معضل بیکاری حمایت می‌کند و در همین راستا با بررسی اولویت‌های لازم رای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حمایت‌های لازم از تکمیل پروژه‌هایی از این دست که زمینه‌ساز توانمندسازی مهارتی جوانان کردستانی را فراهم می‌آورد اعلام می‌کند.

کد خبر 1164956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha