توزیع ۵ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان ایلامی/ بیشترین مراجعات مربوط به معیشت و مسکن است

زارع با بیان اینکه در ایام عید و اوایل ماه رمضان ۵ هزار بسته معیشتی توزیع شده است، گفت: اصحاب رسانه در معرفی و شناسایی نیازمندان واقعی و همچنین ایجاد سامانه متمرکز ثبت نیازمندان به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) کمک کنند.

«محمد زارع» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۷۰ سری جهیزیه کامل شامل ۱۲ تا ۱۳ قلم کالای اصلی توزیع شده است، اظهار کرد:  برای امسال هم طبق برنامه ۳۰۰۰ دست لباس نو آماده شده که از طریق موسساتی که از مددجوها پرونده دارند توزیع خواهد شد.

 

وی به اشاره به اجرای طرح لبخند احسان در استان، یادآور شد: این طرح شامل خدمات دندانپزشکی است که احتمالاً دو تا سه هزار از افراد نیازمند در سطح استان را بتوانیم به صورت رایگان تحت پوشش خدمات دندانپزشکی اولیه قرار دهیم.

 

مدیر کل ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام با اشاره به اینکه امسال در بنیاد برکت ۳۰۰۰ تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده و امسال هم افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: کمک‌های مومنانه در حوزه مساجد، توجه به موضوعات زیرساختی و بنگاه‌های اقتصادی که نیازمند کمک های کلان بودند، اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای اربعین که شامل پروژه انتقال آب مهران به پایانه برکت، احداث درمانگاه در شهر مهران که در حال ساخت است، پروژه سایبان در پایانه برکت، ایجاد هفتاد چشمه سرویس بهداشتی در شهر مهران نیز از دیگر فعالیت های ستاد در استان ایلام است.

 

زارع با اشاره به اینکه در ایام عید و اوایل ماه رمضان ۵۰۰۰ بسته معیشتی توزیع شده است، ابراز کرد: سال گذشته با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی دستگاه آنژیوگرافی قلب بیمارستان شهید مصطفی ایلام خریداری شده و احتمالا بعد از عید فطر افتتاح آن انجام خواهد شد.

 

وی در خصوص نحوه توزیع بسته های معیشتی، تصریح کرد: اینطور نیست که بگوییم بسته های معیشتی به دست افراد واقعی نمی رسد، بلکه تعداد بسته های معیشتی محدود و تعداد نیازمندان زیاد است، با این حجم افراد نیازمند که به طور مثال فقط کمیته امداد که بیش از ۱۰۰ هزار مددجو دارد، اگر همه بسته ها را بین آنها هم تقسیم کنیم باز هم ۲۰ درصد این جمعیت پوشش داده نمی شود.

 

مدیر کل ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام گفت: بیشترین نیاز خانواده ها بحث معیشت، مسکن و اجاره بها است که ما هم متاسفانه در همه موارد نمی‌توانیم اقدام کنیم، در بحث اشتغال هم سعی می کنیم با پرداخت تسهیلات که همراه با مدرک و توان کار بتوان شغل پایداری برای این عزیزان ایجاد کرد.

 

زارع افزود: گروهای جهادی در سطح محلات و مساجد نیازمندان را شناسایی و معرفی می کنند، بیش از ۹۰ درصد بسته های معیشتی در بین نیازمندان واقعی توزیع می شود ولی به دلیل حجم بالای تعداد نیازمندان این رقم دیده نمی شود.

 

وی بیان کرد: وقتی تشخیص داده شود که فردی خیلی مشکل دارد و واقعاً نیازمند کمک است، اقدامات لازم انجام می شود، تا جایی که در توانمان باشد سعی کردیم باری از دوش مردم برداریم و تلاش شده که بسته های معیشتی در  سطح محلات و نقاط حاشیه شهر و آسیب پذیر به خوبی توزیع شود.

 

مدیر کل ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام افزود: در حوزه مسکن ملی نیز اقدامات لازم از جمله اخذ پروانه انجام شده و این طرح هم ۲۰ تا ۳۰ درصد  پیشرفت فیزیکی دارد، یک پروژه۱۷۵ واحدی در منطقه رزمندگان و پروژه  ۱۶۰ واحدی در هفت چشمه قرار دارد که یکسری هزینه ها شامل نقشه، نظام مهندسی و شهرداری را نیز از طری ستاد پرداخت می شود.

 

زارع با بیان اینکه پروژه ۱۶ واحدی بهزیستی  برای مددجویان این نهاد نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: در طرح محلات حاشیه شهر در سه محله بانبرز، بانبور و چالیمار  نیز فعالیت هایی آغاز شده و کمک و حمایت از افراد نیازمند در این مناطق در دستور کار قرار دارد.

 

وی با اشاره به نقش رسانه ها در راستای کمک به این ستاد به منظور کمک به نیازمندان، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه در معرفی و شناسایی نیازمندان واقعی و همچنین ایجاد سامانه متمرکز که افراد نیازمند را بتوان در این سامانه ثبت کرد به این ستاد یاری برسانند.

کد خبر 1164983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha