شهید صیاد شیرازی اسطوره‌ ارتش و محور وحدت نیروهای مسلح بود

قاسمی فرزاد با بیان اینکه شهید شیرازی از اسطوره‌های ارتش است، گفت: نیروهای نظامی زیر چتر ولایت در برابر دشمنان داخلی و خارجی صف آرایی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره امیر سرافراز ارتش شهید علی صیاد شیرازی اظهار کرد: این شهید بزرگوار امروز به عنوان یکی از نمادها و اسطوره‌های مجموعه نظامی کشور و ارتش جمهوری اسلامی و شهیدی شاخص شناخته می‌شود.

استاندار همدان افزود: سپهبد شهید علی صیاد شیرازی به عنوان یکی از فرماندهان توانمند دفاع مقدس، نقش اساسی در ایجاد و تقویت وحدت نیروهای مسلح و مجموعه‌های نظامی کشور داشت.

قاسمی فرزاد بیان کرد: شهید صیاد شیرازی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در مجموعه ارتش به عنوان فردی متدین و دیندار فعال بود و پس از پیروزی انقلاب نیز جان بر کف و با تمام توان از ارزش‌های اسلامی و اعتقادات خود و مردم این سرزمین دفاع کرد.

استاندار همدان اضافه کرد: زمانی که کردستان با توطئه دشمنان در دست بیگانه و اجیر شدگان خارجی بود؛ شهید صیاد شیرازی به عنوان نخستین فرد در کنار شهید چمران به مقابله با دشمن پرداخت.

 قاسمی فرزاد گفت: شهید صیادشیرازی به واسطه جوانمردی‌، رشادت‌ و اقدامات حماسه آفرین خود مورد غضب دشمنان و نکوهش بنی صدر قرار ‌گرفت.

وی افزود: شهید صیاد شیرازی در راه و مسیر اعتقاداتش در کنار نیروهای نظامی کشور و پس از عزل بنی صدر خائن با بازگشت به ارتش مأموریت خود را ادامه داد.

استاندار همدان اعلام کرد: شهید صیاد شیرازی طرح‌ها و برنامه‌های منحصر به فردی برای مقابله با دشمن به کار می‌گرفت و با این اقدامات، ارتش را در مسیر صحیح رویا رویی با دشمن قرار داد.

قاسمی فرزاد گفت: ذات و وجود خدایی این مرد در کنار ویژگی و خصوصیاتی همچون اخلاص، ایثار، از خود گذشتگی، تدین، تقوا، اعتماد و اعتقاد راسخ به امام و ولایت او را به محور وحدت تبدیل کرده بود.

وی تصریح کرد: دلیل اشرافیت کامل، تبحر و دید نافذ فرماندهی معظم کل قوا به مسائل نظامی همچون مسائل سیاسی، حضور معظم له در جبهه‌های دوران دفاع مقدس و آشنایی کامل با مسائل جنگی، دفاعی و نظامی است.

استاندار همدان گفت: شهید صیاد شیرازی با طرح‌ها و فرماندهی درست و اصولی، توانست دشمن را در بسیاری از حوزه‌‌ها زمین‌گیر کرده و شکست دهد.

قاسمی فرزاد افزود: در عملیات مرصاد هنر رزم و مبارزه شهید صیاد شیرازی و هماهنگی دقیق بین نیروهای نظامی سبب شکست سنگین و زمین گیر شدن منافقان کوردل شد و این اقدامات زمینه‌ای برای به شهادت رساندن وی شد.

وی با اشاره به ساده زیستی صیاد شیرازی گفت: دشمن تصور می‌کند با شهادت یک فرد می‌تواند راه او را سد کند، اما باید بداند که صیادهای زیادی در کشور راه او را ادامه دادند.

قاسمی فرزاد مطرح کرد: امروز با درایت و رهبری مقتدرانه فرماندهی کل قوا، ایران به یک نیروی بازدارنده بسیار قوی در منطقه تبدیل شده است که هیچ کدام از ابرقدرت‌ها توان و نیروی مقابله با آن را ندارد.

وی خاطر نشان کرد: نیروهای نظامی زیر چتر ولایت در برابر دشمنان داخلی و خارجی صف آرایی کرده‌اند که این همانا ادامه راه شهید صیاد شیرازی است.

 

کد خبر 1164994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha