تولید دانش بنیان نسخه شفابخش اقتصاد کشور است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه جنگ فرهنگی از جنگ سنگر به سنگر نیز مهم‌تر است، گفت: برای تحقق شعار سال همه باید تلاش کنیم و مسئولین پای کار باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه ایلام در ادامه سلسله نشست های گفتمانی چراغ راه با جمعی از صنعتگران اصناف و مهندسین دیدار و  اظهار کرد: شعار سال ۱۴۰۱ و تولید دانش بنیان نسخه شفابخش اقتصاد ایران است.

 

حجت الاسلام والمسلمین «الله نور کریمی تبار» خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار سال همه باید تلاش کنیم و مسئولین پای کار باشند چرا که امروزه تولیدی می تواند رقابت پذیر باشد و اشتغال زایی کند که دانش بنیان باشد.

 

وی با اظهار تاسف از آمار بسیار پایین شرکت های دانش بنیان در استان ایلام نسبت به آمارهای کشوری، گفت: مسئولین باید جوابگوی این عملکرد ضعیف در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان باشند و موانع پیش روی این جوانان خلاق را بردارند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مشکلات و موانع تولید در ایلام تامین زمین برای اجرای طرح‌های سرمایه گذاران است که متاسفانه استان ایلام در این زمینه کوتاهی می‌کند و مسئولین برای رفع این موانع باید فکری کنند و زمین مناسب را با زیرساخت های لازم در اختیار سرمایه‌گذار قرار بدهند که اگر چنین نشود همین دور باطل تکرار خواهد شد و سرمایه‌گذارانی که وارد استان می شوند پس از مدتی آن را ترک می کنند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه انقلاب اسلامی هم در برابر معیشت و هم در برابر دین مردم مسئولیت دارد، افزود: دشمنان خیلی برای نابودی این انقلاب تلاش و هزینه کردند و با وجود برتری ها و توانمندی های ما در عرصه میدانی و عملی، دشمن جوری تبلیغ کرده که نقاط قوت جمهوری اسلامی به نقاط ضعف تبدیل شود و ذهن نسل جوان ما را مهندسی و مدیریت کرده و آنچه که خود می‌خواهد را در ذهن او ترویج می‌کند.

 

وی اظهار کرد: اهمیت جنگ فرهنگی از تصرف سرزمین و جنگ سنگر به سنگر نیز مهم‌تر است و در قرآن کریم از این جنگ به جهاد کبیر یاد شده است که فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر قطعی و فوری بودن جهاد تبیین نیز نشان از اهمیت این موضوع دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: دشمن سرمایه‌گذاری و تلاش زیادی برای ناامید کردن مردم ما کرده است و اگر نجنبیم و آورده های ایرانی و اسلامی کشور را برای نسل جوان تبیین نکنیم، با متلاشی شدن خانواده، از خود بیگانگی و بحران هویت روبه‌رو خواهیم شد.

کد خبر 1165011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha