همایش کتابت آیات وحی با عنوان«بهار مهربانی» در ابهر برگزار شد

نهمین همایش کتابت آیات وحی با عنوان "بهار مهربانی" به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره هنرمند شهید سید مرتضی آوینی در هفتمین روز از ماه مبارک رمضان در فرهنگسرای نور ابهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره هنرمند شهید سید مرتضی آوینی، انجمن خوشنویسان ابهر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر در "نهمین دوره همایش کتابت قرآن حکیم" اقدام به برگزاری حضوری نویسی و کتابت قرآن کریم، برپایی نمایشگاه قرآنی اعضای انجمن خوشنویسان ابهر، مراسم تقدیر از شرکت کنندگان همایش و کارگاه آموزشی خوشنویسی با حضور استاد داود نیکنام رئیس انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان سراسر کشور، نمود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر در این برنامه ضمن تبریک روز هنر انقلاب اسلامی و تسلیت به مناسبت سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی، در خصوص شخصیت این  هنرمند شهید گفت: شهید آوینی هنرمند متعهد و بسیجی ای بود که تمام لحظات عمر با برکت خود را در مسیر به فعلیت رساندن ارزش های اسلامی در قالب هنر صرف کرد. و خدمات ارزنده ای در عرصه های مختلف هنری از خود به یادگار گذاشته است.

 

آیسان صادقی در ادامه ضمن اشاره به برگزاری موفق سه دوره همایش که به صورت متوالی از سال 98 به انجام رسید و برگزاری خلاقانه دو دوره همایش که به دلیل محدودیت های کرونایی، آثار هنرمندان به صورت نمایشگاه مجازی ارائه شد، گفت: نهمین دوره همایش کتابت آیات وحی را به همت اعضای انجمن خوشنویسان ابهر به صورت حضوری در چهار بخش کتابت آیات قرآن کریم، برپایی نمایشگاه قرآنی خوشنویسی به صورت گروهی و کارگاه آموزشی خوشنویسی با حضور استاد داود نیکنام از اساتید برجسته نستعلیق نویس برگزار نمودیم.

 

در بخش دیگری از این همایش، نمایشگاه گروهی آثار قرآنی اعضای انجمن خوشنویسان با حضور هنرمندان خوشنویس پیشکسوت و مسئولین شهرستانی افتتاح شد و در ادامه از شرکت کنندگان در همایش و استاد داود نیکنام و اعضای شورای انجمن خوشنویسان با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد.

 

برپایی کارگاه آموزشی به صورت تئوری و عملی توسط استاد داود نیکنام بخش دیگر این همایش بود که ایشان در خصوص تاریخچه خوشنویسی در ایران و کاغذ دست‌ساز که از هنر‌های فراموش‌شده‌ای است به صورت تئوری و در خصوص سبک نستعلیق برجسته خود به عملی توضیحاتی را ارائه نمودند و ضیافت افطاری با هنرمندان خوشنویس پایان بخش برنامه فرهنگی و معنوی این همایش بود.

کد خبر 1165043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha