نیاز ۷۰ هزار مگاواتی مصرف برق در تابستان امسال/مشارکت بانک توسعه تعاون در پویش آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۱۸۲,۰۰۰ ریال رسید، نیاز ۷۰ هزار مگاواتی مصرف برق در تابستان امسال، محدودیت در مصرف برق نخست برای دولت اعمال می‌شود، مشارکت بانک توسعه تعاون در پویش آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه شنبه ۲۳ فروردین شبستان به شرح زیر است:

هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۱۸۲,۰۰۰ ریال رسید

امروز (سه شنبه ۲۳ فروردین) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۱۸۲,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۹۵۰.۱۸ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۳۱,۶۷۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۲۹,۴۲۰,۰۰۰ ریال، هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۷۳,۹۵۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۴۳,۰۲۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۵,۵۵۰,۰۰۰ ریال رسید.

 

بنابراین گزارش، امروز (سه شنبه ۲۳ فروردین) قیمت هر دلار آمریکا به ۲۷۹,۴۵۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۳۰۵,۳۶۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۶۷,۲۰۰ ریال رسید.

 

نیاز ۷۰ هزار مگاواتی مصرف برق در تابستان امسال

آرش کردی در نشست تخصصی مدیران صنعت برق در خصوص وضعیت مصرف، در تابستان امسال با اشاره به روند رشد نیاز مصرف برق در تابستان‌های چندسال گذشته افزود: در حالی که نیاز مصرف برق در سال ۱۳۹۸ به ۶۰ هزار و ۸۲۵ مگاوات رسیده بود، این میزان در سال ۱۳۹۹ با رشدی نزدیک به ۵ درصد به ۶۳ هزار و ۸۵۴ مگاوات و در سال ۱۴۰۰ به ۶۷ هزار و ۱۲ مگاوات افزایش یافت.

 
مدیرعامل توانیر همچنین به تراز منفی ۱۵ هزار مگاواتی میان تولید و مصرف برق در تابستان سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: اگرچه تراز منفی تولید و مصرف امسال با تلاش‌های صورت گرفته به ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات کاهش یافته است، اما همچنان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
 
کردی از برنامه‌ریزی برای افزایش واردات برق، استفاده از نیروگاه‌های برق‌آبی به صورت مطلوب، بهره گیری از نیروگاه‌های تجدیدپذیر و مدیریت مصرف به عنوان عواملی که در کنار نیروگاه‌های حرارتی به کمک صنعت برق خواهند آمد، یاد کرد و افزود: امسال نقش مدیریت مصرف بازهم پررنگ خواهد بود به طوری که رقمی در حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ مگاوات برای مدیریت مصرف استخراج شده که این میزان با مطالعه پتانسیل‌های موجود انجام شده است.
 
مدیرعامل توانیر از تدوین یکصد برنامه عملیاتی برای جبران ناترازی تولید و مصرف برق خبر داد و یادآور شد: این برنامه‌ها در چهار محور شامل برنامه‌ریزی و اقدامات تامین برق، مدیریت مصرف و تقاضا، آمادگی شبکه سراسری برق و برنامه‌ریزی و مدیریت، تدوین و ابلاغ شده است.
 
کردی در خصوص برنامه‌های مدیریت مصرف و تقاضا گفت: در این خصوص نسبت به مدیریت برق صنایع با همکاری وزارت صمت، تعدیل روشنایی معابر و جمع‌آوری رمز ارزها، کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات و نصب کنتور‌های هوشمند اقدام‌های لازم انجام شده و تا تکمیل و اجرای دقیق آن پیگیری‌ها ادامه خواهد داشت.
 
 
 
 
 
علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو برنامه‌های مدیریت مصرف برق تابستان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، اداری و خانگی را اعلام کرد. وی‌ در نشست تخصصی مدیران صنعت برق کشور، با تشریح برنامه‌های این وزارتخانه برای اعمال مدیریت مصرف برق در بخش‌های مختلف، گذر از محدودیت‌های تأمین برق زمستان را نمونه موفق اجرای این برنامه‌ها دانست؛ و‌ی گفت: با تأمین برق صنایع فولاد کشور در دی و بهمن ۱۴۰۰ حدنصاب (رکورد) بالاترین رشد تولید دنیا در صنعت فولاد کسب شد.
 
وزیر نیرو به تشریح اقدامات و برنامه‌های صنعت برق بخصوص در تابستان آینده پرداخت و افزود: در سال‌های اخیر به علت برخی نارسایی و بی‌توجهی‌ها شاهد ناترازی‌هایی در بخش تولید و مصرف برق بوده‌ایم که اثر آن همچنان ادامه دارد و خوشحالیم با برنامه‌ای که تدوین و اجرایی شد، مدیریت مصرف و کاهش ناترازی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی با بیان اینکه امروز تلاش می‌کنیم برنامه‌های روی میز صنعت برق را مو به مو اجرایی کنیم گفت: یکی از برنامه‌ها، افزایش ۳۵ هزار مگاوات تولید برق و توسعه شبکه‌های توزیع، انتقال پست و دیگر تجهیزات و تأسیسات برق است، به‌گونه‌ای که بتوانیم برق را به خوبی تأمین و توزیع کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم.
 
وزیر نیرو تکمیل طرح‌های اولویت‌دار را به‌عنوان ضرورتی انکارناپذیر بیان و تصریح کرد: لازم است انرژی، منابع و امکانات خود را صرف تکمیل این طرح‌ها در زمانی معین کنیم.
 
محرابیان گفت: فعالیت‌ها تا مهلت باقی‌مانده به فصل تابستان، نشان‌دهنده درستی هدف‌گذاری‌ها باوجود تردید‌هایی است که وجود داشت.
 
 
 

حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون اظهار داشت: عمل به مسئولیت اجتماعی همواره در برنامه ها و اقدامات این بانک جایگاهی ویژه دارد و بانک توسعه تعاون در راستای حرکت در مسیر توسعه ای خود امسال نیز همچون سال های گذشته حضور فعالی در پویش آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و حمایت از خانواده آنان دارد.

وی افزود: بانک توسعه تعاون همگام با شبکه بانکی در اقدام خیرخواهانه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد حضور یافته است و از طریق کمک نقدی بانک، شرایط برای فراهم سازی چندین زندانی جرائم غیر عمد فراهم گردیده است.

مهدیان گفت: اقدامات نیکوکارانه جایگاهی ویژه در جامعه دارد و به ویژه ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای احیای سنت‌های حسنه است.

وی افزود : احسان و نیکوکاری کارکردهای زیادی در عرصه‌های فردی، اجتماعی، فرهنگی و معنوی دارد و قرابت و اشتراکات زیادی با امر تعاون در این خصوص وجود دارد همانطوریکه در آموزه های دینی و قرآن نیز به انجام کار نیک و تقوی، تعاون و همکاری تاکید فراوان شده است.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: دانش و تجربه نشان داده است اقتصاد و جامعه بر مدار اخلاق به نحو بهتر و مساعدتری به گردش در می‌آید و ترویج فعالیت‌های خیرخواهانه به گسترش اخلاق در جامعه و کاهش میزان جرائم کمک زیادی می کند.

وی با بیان این مطلب که مبنای فعالیت بانکداری توسعه ای کمک به اشتغال و ارتقای سطح رفاه عمومی در جامعه است خاطرنشان کرد : بانک توسعه تعاون به عنوان بانک تخصصی توسعه ای توجهی ویژه به مسائل انسانی و اجتماعی و حل مشکلات افراد دارد.

مهدیان تاکید کرد: ما به عنوان یک نهاد مالی توسعه ای خود را مکلف به توانمندسازی جامعه می دانیم و از اقداماتی که در راستای توسعه باشد حمایت می کنیم.

 

 
پیرو سلسله نشست‌های وزیر صمت با نمایندگان مجلس، شامگاه دوشنبه (۲۲ فروردین‌ماه) جمعی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور در وزارت صمت با وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و درباره موضوعات مختلف گفت‌وگو کردند.

 

"سیدرضا فاطمی‌امین" وزیر صمت در این نشست با شنیدن دیدگاه‌ها و نظرات وکلای ملت و تأکید بر تقویت روابط دو جانبه و همچنین استمرار نشست‌های هم‌اندیشی، گفت: برای برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان به منظور ارائه توضیحات کامل از اقدامات وزارت صمت، آماده هستیم.

 

برپایه این گزارش، ارائه نمای کلی از برنامه‌های وزارت صمت در سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» با محوریت احیای واحدهای تولیدی، وضعیت زمین در شهرک های صنعتی، تأمین برق واحدهای تولیدی در فصل تابستان، وضعیت قیمت گاز واحدهای صنعتی و وضعیت خودرو از جمله محورهای صحبت نمایندگان بود.   

 
 
 
 
کد خبر 1165062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha