اولین آفرینش توسط پروردگار نور پیامبر اکرم (ص) بود

حجت‌الاسلام انصاریان گفت: اولین آفرینش توسط پروردگار نور پیامبر اکرم (ص) بود، در واقع تمام خلقت آسمان و زمین و غیره را از این نور آفریده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان ، استاد اخلاق در حسینیه هدایت سخنرانی پرداخته و در خصوص ۵  روایات درباره پیامبر اکرم (ص) گفت: بنا به روایتی قلم اولین خلقت خداوند متعال بود که قبل از آفرینش آسمان و زمین بود. در واقع پروردگار عالم بسیار توبه پذیر و بسیار رحیم است. 

 

استاد اخلاق با استناد به روایتی اظهار داشت: قلم، روح، عقل که توسط خداوند متعال خلق شده اند عقل باید عقل کاملی باشد تا در پیشگاه خداوند متعال از عظمت بسیاری برخوردار باشد. در واقع اولین آفرینش توسط پروردگار نور پیامبر اکرم (ص) بود.

 

حجت‌الاسلام انصاریان ادامه داد: خداوند تمام خلقت آسمان و زمین و غیره را از این نور آفریده است. سپس در وجود حضرت آمنه (س) به این نور جسم بخشید و پیامبر اسلام (ص) متولد شدند. در واقع این ۵ روایت عظمت بی نظیر و بی نهایت پیامبر اکرم (ص) را نشان می دهند.

 

استاد حوزه علمیه با استناد به سوره حجرات افزود: ایمان به خدا، قیامت، پیامبر اسلام (ص) و ملائک را پروردگار در دل انسان ایجاد کرده است. در واقع خواست خداوند بوده که انسان دیندار شود. 

 

وی با اشاره به سخنان امیر مومنان علی (ع) ادامه داد: ایمان پیامبر اکرم (ص) علمی و فکری مانند دیگر موجودات نیست بلکه ایمانی شهودی و با چشم دل بود و این حقیقت تنها با چشم دل قابل آشکار است. ایمان، عمل و علم پیامبر عظیم بود.

 

حجت‌الاسلام انصاریان افزود: آنچه که پیامبر نقل و بیان می کند اگر از او اطاعت کنید عیناً اطاعت از خداوند متعال است. به همین دلیل تنها پیامبری که در طول شبانه روز از اذان و نماز واجب اسمش در کنار اسم خداوند متعال پیامبر اکرم (ص) است.

وی در پایان با استناد به روایتی درباره دوست داشتن بنده در نزد خداوند متعال خاطر نشان کرد: این خصلتها شامل چشم پوشی از آبروی مردم، چشم پوشی از محارم، صبر، امانت داری، صدق و سخا است. در واقع اگر این حقایق در انسان ظهور کند به اصل تصرف در موجودات می رسد.

کد خبر 1165072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha