باید کمک‌های حضرت خدیجه (س) را موجب گسترش اسلام بدانيم

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به اينکه حضرت خدیجه کبری (س) همه ثروت خود را در راه نشر اسلام به‌کار گرفت و پیامبر اکرم (ص) هم برای وی احترام خاصی قائل بودند گفت: باید کمک‌های مالی این بانوی بزرگوار را موجب گسترش اسلام بدانيم.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار از فضائل بی‌شماری برخوردار بود و لقب ام‌المؤمنین نیز به عنوان نخستین همسر پيامبر اکرم (ص) و مادر حضرت فاطمه (س)، به وی اختصاص یافت.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) اولین زنی بود که به حضرت محمد (ص) ایمان آورد و دین مبین اسلام را اختیار کرد افزود: این بانوی والامقام همه ثروت خود را در راه نشر اسلام به‌کار گرفت و پیامبر اکرم (ص) هم برای وی احترام خاصی قائل بودند.

 

وی با اشاره به اینکه باید کمک‌های مالی حضرت خدیجه (س) را موجب گسترش اسلام بدانيم اذعان کرد: پیامبر اکرم (ص) از اموال حضرت خدیجه (س) در راه کمک به آزادی بدهکاران، یتیمان و بی‌نوایان استفاده می‌کردند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: پيامبر اسلام همواره از بخشندگی و ایثار حضرت خدیجه (س) با عظمت و بزرگی یاد می‌کردند و این ایثار مال در راه خدا را به عنوان نعمت و اقدامی ارزشمندی برمی‌شمرد.

 

وی خاطر نشان کرد: مقامی در بهشت وجود دارد که از سوی خداوند سبحان به حضرت خدیجه (س) وعده داده شده است و پیامبر اسلام هم این موضوع را بشارت دادند.

 

کد خبر 1165133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha