آموزش و پرورش اولویت اول ستاد اقامه نماز است

حجت الاسلام سبحانی نیا با اشاره به اینکه آموزش و پرورش اولویت اول ستاد اقامه نماز است، خاطرنشان کرد: ۲۷ اجلاس نماز، خانه، مدرسه و مسجد برگزار شده و با عنایت به اینکه در فرهنگ دینی ۳ کانون تربیت خانه، مدرسه و مسجد است، این اقدام صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت ‌الاسلام «امرالله سبحانی ‌نیا» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیاست‌های کلی ستاد اقامه نماز کشور هر سال پس از پیشنهاد دفتر مقام معظم رهبری به استان‌ها ابلاغ و یکی از برنامه‌هایی که همه ساله انجام می‌شود، ابلاغ چکیده‌ای از برنامه‌های سال وزارتخانه‌ها در حوزه نماز است که سال گذشته حدود ۶۰ تفاهم‌نامه از ۶۰ سازمان به دست ما رسید.

 

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی افزود: عملکرد ادارات و سازمان‌ها در سال ۱۴۰۰ در سامانه‌ای به نام سجاده در حال بارگزاری است و تا یک ماه آینده این عملکرد جمع‌آوری و در مراسم طرح شهید رجایی از آن رونمایی می‌شود.

 

حجت الاسلام سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: براساس پایش‌های انجام شده، یکی از اولویت‌ها پاسخگویی به مسائل دینی و برگزاری نشست با رده سنی نوجوانان بویژه دانش‌آموزان است که از برنامه‌های ثابت ما در ستاد اقامه نماز خراسان رضوی است.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۲۱۱ نشست به صورت حضوری و آنلاین برای دانش‌آموزان و والدین آن‌ها توسط اساتید و مدرسان مرکز تخصصی برگزار شد گفت: معتقدیم که در موضوع تربیت دینی ابتدا آموزش دادن به خانواده‌ها مهم است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی یکی دیگر برنامه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۰ را آموزش معارف نماز به پرسنل و کارمندان برشمرد و اظهارداشت: در این حوزه نیز حدود ۳۰ جلسه برای اداره‌ها برگزار و حدود ۳۰ هزار نفر هم در این نشست‌ها مشارکت داشتند.

 

حجت الاسلام سبحانی ‌نیا با اشاره به اهمیت بومی‌سازی برنامه‌های ابلاغی به ستاد اقامه نماز خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم ما برگزاری نشست با مدیران دستگاه‌ها در این راستا بود و سعی کردیم نقشی مشارکتی داشته باشیم و به لطف خدا با حدود ۳۰ سازمان مختلف نیز در این زمینه همکاری کردیم.

 

وی افزود: در سال گذشته نشریه‌ای الکترونیکی تحت عنوان یاوران نماز تولید کردیم و تمام برنامه‌ها در حوزه نماز را در این نشریه جای دادیم که کار طراحی آن نیز به پایان رسیده است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با اشاره به تولید بیش از ۲۰۰ بسته آموزشی مجازی در دوره شیوع ویروس کرونا گفت: این آموزش‌ها حاوی بسته‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای و ۱۰ دقیقه‌ای است و البته حدود ۷۰۰ بسته آموزشی آماده استفاده نیز در اختیار داریم.

 

حجت الاسلام سبحانی‌نیا با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان سال گذشته حدود ۳۰ هزار نفر در مسابقه اذکار نماز شرکت کردند گفت: در دهه‌فجر نیز مسابقه تفسیر گام دوم انقلاب اسلامی ایران با عنوان فجر دوم را برگزار کردیم که بیش از ۱۰ هزار نفر هم در این مسابقه شرکت کردند.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش اولویت اول ستاد اقامه نماز است، خاطرنشان کرد: ۲۷ اجلاس نماز، خانه، مدرسه و مسجد برگزار شده و با عنایت به اینکه در فرهنگ دینی ۳ کانون تربیت خانه، مدرسه و مسجد است، این اقدام صورت گرفت و در این راستا به دلیل اینکه آپارتمان‌نشینی اخلاق اجتماعی ضعیف شده است، طرحی با عنوان «دوستان بیایید هر هفته یک کار خوب را تمرین کنیم» را در دستور کار قرار دادیم و ۴۰ فعالیت مثبت در قالب پوستر منتشر و توزیع کردیم.

 

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت: در هر محله در زمان گذشته، یک روحانی معتمد حضور داشت که به سوالات دینی مردم پاسخ می‌داد؛ از همین رو پایگاه معنوی سلامت را در محیط‌های اداری ایجاد کردیم که البته این طرح در حال توسعه است و هفته‌ای یک مرتبه با حضور یک روحانی در ادارات برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام سبحانی‌نیا درباره برنامه‌های ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در سال جاری خاطرنشان کرد: افزون بر برنامه‌های سال گذشته، برنامه‌هایی از قبیل برگزاری جلسات متمرکز معارف نماز ویژه کارکنان ادارات مختلف، تصویرگری داستان‌های قرآنی با محوریت نماز با هدف انتقال این مفاهیم به کودکان و نوجوانان در قالب شش نمایشگاه و همچنین برگزاری مسابقه سرود یکتایی با هدف بلندمدت است.

 

وی با اشاره به تدوین سند ۵ ساله توسعه فرهنگ نماز در خراسان رضوی گفت: هدف ما از تدوین این سند جلوگیری از موازی‌کاری است و این سند بر اساس نیازهای استان طراحی شده است. همچنین مسابقه علمی، فرهنگی و هنری «فجر تا فجر» در حوزه نماز نیز از دهه فجر امسال تا سال آینده به صورت مستمر برگزار می‌شود

کد خبر 1165134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha