اسلام و مقدسات زیر بمباران شبهه پراکنی ها/ کار دشمن بزرگ نمایی اشکالات و کوچک نمایی خدمات نظام است

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با اشاره به ملزومات جهاد تبیین گفت: در برابر اقدامات دشمن در بزرگ نمایی اشکالات، کوچک نمایی خدمات و خودتحقیری مردم باید با جهاد تبیین واقعیت های نظام را نشان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیت الله احمد شیخ بهایی، در سلسله مباحث جهاد تبیین که از دوشنبه شب(۲۲ فروردین ماه) در ویژه برنامه پس از افطار از سیمای مرکز استان آغاز شده است؛ تبیین و روشنگری را یک واجب قطعی و فوری دانست.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه مقام معظم رهبری، این روشنگری را در قالب «جهاد تبیین» مطرح کردند؛ افزود: «تبیین» یک واژه قرآنی است و خداوند «مبین» است که در دعای جوشن کبیر نیز به عنوان یکی از اسماء الهی خوانده می شود لذا تبیین کار خداوند است.

 

وی «بیان» و «فرقان» را از نام های قرآن دانست و منظور از تبیین را جدا کردن حق از باطل به گونه ای که حق به صورت خالص ارائه و باطل هم کاملاً جدا شود عنوان و تصریح کرد: سلسله بزرگ انبیاء، امامان معصوم، علمای اسلام در طول قرن ها وظیفه تبیین را انجام می دادند.

 

آیت الله شیخ بهایی با استفاده از آیه ۴۲ سوره مبارکه بقره اظهار کرد: وقتی حق و باطل به هم آمیخته می شود تشخیص دشوار می شود و اینجا تبیین بوجود می آید و به فرموده امام علی علیه السلام در آغاز فتنه ها مسائلی بدعت گذاری می شود و هوی و هوس ها دخالت دارند.

 

وی گفت: در شرایط کنونی، جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان در نوک حمله دشمن در تحریف است و بزرگ نمایی اشکالات، کوچک نمایی خدمات و خودتحقیری مردم به گونه ای که از انقلاب و تاریخ و دین و مذهب متنفر شوند؛ نقشه دشمن است لذا باید دقیقاً برعکس او عمل کرد و واقعیت های نظام را نشان داد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان بر پاسخ مستدل و قانع کننده و استفاده از زبان هنر و رسانه در برابر شبهه پراکنی ها علیه اسلام و تشیع تأکید کرد و گفت: باید جلوی اقدامات رذیلانه دشمن را بگیریم.

 

وی ادامه داد: یک نمونه جریان داعش است که با پشتوانه میلیاردها دلار از سوی آمریکا و اسراییل، ذهن جوانان منطقه علیه اسلام و تشیع را به گونه ای ساختند که همان جوانی که آماده است تا جان خود را برای اسلام بدهد اما تبدیل به نیروی انتحاری آمریکا و اسراییل می شود که برادران خود را به خاک و خون می کشد.

 

آیت الله شیخ بهایی خاطرنشان کرد: راه علاج این حمله، جهاد تبیین است و اگر همان وقتی که امام راحل راجع به اسلام آمریکایی هشدار دادند ما در تبیین و روشنگری مثل دشمن کار و انرژی او را خنثی کرده بودیم، داعش بوجود نمی آمد.

 

وی افزود: امروز اصل اسلام و مقدسات زیر بمباران شبهه پراکنی ها است لذا جهادگر عرصه جهاد تبین ابتدا باید خود مسلح شود و مسائل باید برای خود او روشن باشد و سطح بینش و بصیرت خود را با مطالعه، کار علمی، تحلیل های درست و تفکر و اندیشه بالا ببرد تا مسائل اول برای خود ما روشن شود سپس دیگران را در این مسائل کمک کنیم.

 

 

 

کد خبر 1165145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha