۱۴ هزار نفر به مراکز مشاوره بهزستی ایلام مراجعه کردند

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام گفت: در طول سال گذشته در مجموع حدود ۱۴ هزار نفر به مراکز مشاوره این اداره کل اعم از حضوری و تلفنی مراجعه و یا تماس داشته اند.

«فروزان افسرده» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: مراجعان به مراکز مشاوره این اداره کل اعم از حضوری و غیر حضوری در طول سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.             

 

وی گفت: عمده ترین و بیشترین علت مراجعه و یا تماس با این مراکز به ترتیب اختلافات خانوادگی، تربیت کودک و نوجوان و مشکلات مالی اعلام کرد و ادامه داد: اختلالات روانی، خلقی و افسردگی، اضطرابی، وسواس فکری، مشکلات بین فردی با همسر و تظاهرات بدرفتاری عاطفی از دیگر علل مراجعان و تماس گیرندگان با مراکز مشاوره بوده است.

 

وی تعداد مراکز مشاوره دولتی و غیر دولتی استان را  ۳۵ مرکز اعلام کرد و یادآور شد: همچنین خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰از ساعت ۸ تا ۲۴ آماده پاسخگویی و ارایه خدمات مشاوره ای رایگان به عموم مردم است.

 

به گفته افسرده، مجتمع خدمات مشاوره این اداره کل در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش سطح رضایتمندی از زندگی و گسترش فرهنگ مشاوره در زمینه های مختلف مشاوره خانواده، کودک، پیش از ازدواج، زوج درمانی، فردی و روان درمانی، شغلی و تحصیلی به عموم مردم ارایه خدمت می کند.

 

بیش از ۴۰ هزار نفر در استان ایلام از خدمات بهزیستی برخوردارند.

کد خبر 1165154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha