افتتاح نمایشگاه فرهنگی «ماه خوب خدا» ویژه ماه رمضان

به همت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اراک، نمایشگاه فرهنگی «ماه خوب خدا» ویژه ماه مبارک رمضان، در بوستان بزرگ ملت اراک گشایش یافت.

«علیرضا شعبانی» ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان، به برپایی  نمایشگاه فرهنگی «ماه خوب خدا» در پارک ملت اراک اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این نمایشگاه ویژه ماه مبارک رمضان است که توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک دایر شده است.

 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک، افزود: در این نمایشگاه غرفه های کتاب، طب سنتی، سامانه سایه مرتبط با کمک های عمومی متعلق به قرارگاه جهادی امام رضا(ع)، بازی و شهربازی، نقاشی، عکاسی ویژه کودکان، عفاف و حجاب، آثار برگزیده نخستین جشنواره ملی خوشنویسی، برپا شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از شامگاه گذشته افتتاح شده است، بیان کرد: همشهریان عزیز می توانند هر شب از ساعت  8:30  تا 11:30 برای بازدید از این نمایشگاه در پارک ملت اراک حضور یابند.

 

این مقام مسئول هدف از برپایی نمایشگاه را ارائه خدمات فرهنگی و معنوی به شهروندان در ماه خوب خدا، ماه رحمت و برکت دانست و بیان کرد: این نمایشگاه قرآنی بخش های مختلفی را در بر می گیرد و یکی از این بخش های نمایشگاه کتاب است که کتب ارزنده قرآنی، فرهنگی دینی و کودکان در این غرفه به نمایش در آمده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک همچنین به بخش عفاف و حجاب این نمایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: در این غرفه محصولات عفاف و حجاب به صورت متنوع و کیفی به شهروندان ارائه می شود.

 

شعبانی همچنین به بخش قرآنی این نمایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: این غرفه تمرکزش بر روی مسائل قرآنی، آموزشی و توجه به قرآن ویژه کودکان و نوجوانان است که قصص قرآنی، نقاشی، زنگ آمیزی، عکاسی با موبایل، نمایش عروسکی و تئاتر کودک متناسب با ماه مبارک رمضان، روزه داری، نماز و قرآن اجرا و این مفاهیم ارزشمند را با زبان کودکانه برای آنها بیان می کند.

 

وی همچنین غرفه های بازی برای کودکان را از دیگر بخش های این نمایشگاه دانست و بیان گرد: پاسخ به سوالات شرعی، حضور گروه های جهادی و ارائه خدمات طب سنتی به شهروندان، پاسخگویی به مشکلات شهری شهروندان و ... از دیگر بخش های این نمایشگاه است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در کنار نمایشگاه بحث ضیافت و جشن رمضان را هم داریم که قاریان و حافظان قرآن به قرائت قرآن پرداخته و سخنرانی و مدیحه سرایی و تواشیح از دیگر برنامه های این نمایشگاه است.

کد خبر 1165183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha