ثمره عشق الهی؛ آرامش و بالا رفتن آستانه تحمل در مشکلات

حجت الاسلام ساجدی گفت: یکی از نتایج عشق الهی این است که آستانه تحمل انسان را بالا می برد، آرامش دنیوی به ما عطا می کند و رنج های دنیوی را کاهش می دهد،

حجت الاسلام «ابوالفضل ساجدی» در گفت و گو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان در خصوص ثمره عشق الهی گفت: یکی از نتایج عشق الهی این است که آستانه تحمل انسان را بالا می برد، آرامش دنیوی به ما عطا می کند و رنج های دنیوی  را کاهش می دهد، این همان چیزی است که امروزه بسیاری از افراد برای به دست آوردن آن تلاش می کنند.

 

این عضوهیت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: اصولا انسان برای داشتن سلامت روان حتما باید دلش به یک چیزی خوش باشد، یعنی ویژگی قلب این است که بدون علاقه و وابستگی نمی تواند باشد، این خاصیت قلب است .

 

وی با بیان اینکه عشق به انسان شادابی می دهد افزود:  به همین خاطر است کسانی که ازدواج می کنند در صورتی که به همسر و فرزند خود علاقه داشته باشند یک شادابی خاصی در چهره آنها نسبت به قبل از ازدواج مشاهده می کنید.

 

حجت الاسلام ساجدی تصریح کرد: لذا عشق الهی کمک می کند که انسان به سطح ویژه ای از آرامش دست پیدا کند،  معمولا وقتی فردی به کسی علاقند است، دایم به فکر و یاد اوست  با کم و زیاد شدن  عشقش دلش بالا و پایین می شود، در روایات آمده است اگر شما در مسیر معنویت حرکت کردید و به محبت الهی رسیدید، بدانید که در این مسیر به آرامش خواهید رسید. در خبرهاى داود عليه السلام آمده است: «ما لِأولِيائي و الهَمَّ بالدّنيا ؟! إنّ الهَمَّ يُذهِبُ حَلاوَةَ مُناجاتي مِن قُلوبِهِم . يا داوودُ، إنَّ مَحَبَّتي مِن أولِيائي أن يَكونوا رُوحانِيّينَ لا يَغتَمّونَ» دوستان مرا به غمِ دنيا خوردن چكار؟ غمِ دنيا شيرينى مناجات را از دلهايشان مى برد. اى داود! من دوست دارم كه دوستان من روحانى باشند و غمِ دنيا را به خود راه ندهند.  در روایات امده که خطاب شده به حضرت داود (ع) که یا داود  ان محبتی من اولیایی ایکون   اولیا من قصه دنیا برای چی بخورند اولیا من  موجوداتی هستند که غم دنیا  را نمی خورند انها موجوداتی  روحانی هستند به همین خاطر مشکلات دنیا را به راحتی تحمل می کنند .

 

وی گفت: بسیاری از ما از مرگ می ترسیم  در حالی که می بینیم  اولیاء خدا وند  فارغ از این ترس بودند یا بعضی از آنها برای مرگ لحظه شماری می کردندد ، حضرت علی (ع) وقتی ضربت می خورند، قسم می خورند که  «فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَه»  به پروردگار کعبه سوگند، رستگار شدم  لذا این عدم ترس از مرگ وعدم ترس از مشکلات یکی از ویژگی های اهل دل است.

 

حجت الاسلام ساجدی اذامه داد: بذر علایق معنوی در همه ما وجود دارد اما این بذر را برخی به خوبی آبیاری کرده و شکوفا می کنند ولی برخی هم بذر مادی را به شدت تقویت می کنند.

 

وی بیان کرد: آنچه مهم است، این است که خداوند امتحان ما را در این قرار داده که ما بتوانیم با اختیار خود این بذر را شکوفا کنیم، ارزش انسان همان استعداد جذبه های الهی، عشق الهی و قرب معنوی است که خداوند به او عطا کرده،؛ بنابراین این هنر انسان است که بهره لازم را از این بذر ببرد و اجازه خاموشی به آن را ندهد در غیر این صورت روزگاری انگشت به دهان خواهد گرفت که نتوانسته خود را از این نعمت بزرگ برخوردار کند و به دلیل بلاهای عظیمی که بر سر وی  آمده به شدت افسوس خواهد خورد.

کد خبر 1165184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha