همایش بزرگ بانوی آفتاب در سنندج برگزار شد

همایش بزرگ بانوی آفتاب به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) همزمان با دهم رمضان‌المبارک در حسینیه سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در همایش بزرگ «بانوی آفتاب» که همزمان با دهم رمضان المبارک، مصادف با سالروز وفات حضرت خدیجه کبری، در حسینیه شهرستان سنندج برگزارشد، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری و تقدیر از حضور بانوان اظهار کرد: خداوند در آیه ششم سوره احزاب یک مقایسه بین وجود مطهر پیامبر اکرم ومومنین و یک مقایسه بین حضرت خدیجه و دیگر زنان پیامبر دارد که دراین آیه می‌فرماید اراده و خواست پیامبر بر خواست مومنین مقدم است.

 

وی افزود:همه می‌دانیم که صحابه با چه احترامی با پیامبر برخورد می‌کردند و این آیه برای آن است که همه بدانند جان و خواست پیامبر مقدم برهمه مسلمانان است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه پیامبر چند همسر دارد، بیان کرد: در این آیه اشاره شده است که همه همسران پیامبر حق مادری بر سر امت دارند یعنی از لحاظ شرافت وحرمت، حرمت مادرانه دارند و همانطور که مومنان شان و حرمت مادر خود را حفظ می‌کنند باید حرمت همسران پیامبر را نیز نگه دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: جهالت برخی از افراد که به هسران پیامبر اسائه ادب می‌کردند نهایت جهالت است و بی‌شک دشمنان اسلام سعی می‌کنند از انسان‌های نادان به عنوان ابزار برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کنند.

 

حجت‌الاسلام حاتیمان اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با برخی از مسؤلان که در تهیه کنگره بزرگ حضرت خدیجه بودند، فرمودند توهین به هرکدام از همسران پیامبر اهانت به شخص پیامبر(ص) است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج یادآور شد: حضرت خدیجه(س) به عنوان یک الگو وشخصیت بزرگ که دارای فعالیت تجارت هم بود، بانوی اول اسلام است و مادر همه ما محسوب می‌شود بنابراین باید حرمت ایشان را حفظ کنیم.

 

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) بانویی بود که در دو بعد حامی پیامیر به شمار می‌رفت، گفت: در بعد روحی و در شرایطی که در عصر جاهلیت زن جایگاه ومنزلتی نداشت ایشان یار و پشتیبان پیامبراسلام بود در لحظه‌هایی که  پیامبر مورد اهانت مردم جاهل بود حضرت خدیجه یاور ایشان بودند و ایشان را همرامی می‌کردند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج اضافه کرد: در جایی که برای ترویج دین اسلام پیامبر نیاز به حمایت مالی داشت، حضرت خدیجه(س) بی دریغ مالش را نثار پیامبراکرم می‌کرد.

 

حجت‌الاسلام حاتیمان اضافه کرد:اراده خداوند متعال این است که ما نسبت به پیامبر و اهل‌بیت و همسران ایشان نگاه حرمت آمیز داشته وحق هیچ گونه توهین نداریم که این به دور از فرهنگ اسلامی است.

 

حضرت خدیجه(س) بهترین الگو برای زنان و مومنان جهان است

 

بانو اثباتی از اساتید حوزه و دانشگاه نیز در این همایش افزود: حضرت خدیجه کبری(س)حقیقتا مظلومه هستند و باتوجه به جایگاه واقعی و شأن ایشان که در سوره ضحی اشاره شده، وقتی خداوند نعمات خود را برای پیامبر می‌شمارد، می‌فرماید«وقتی که فقیر بودی شما را غنی و ثروتمند کردیم و این ثروت و غنی به واسطه ازدواج با حضرت خدیجه بود» بنابراین با ثروت ایشان یتیم‌های زیادی را سروسامان داد و بنده آزاد کرد.

 

وی اضافه کرد: این بانوی بزرگوار بهترین اسوه برای بانوان است و همه باید از ایشان الگو بگیریم.

 

اثباتی تصریح کرد: خداوند زن و مردی را در خانواده قرار داد تا در کنارهم به آرامش برسند اما در روزگار امروز اول در خیابان عاشق می‌شوند و بعد از ورود به زندگی دچار تشنج می‌شوند پس باید با توجه به آیات به الگوها توجه کنیم تا با چالش مواجه نشویم.

 

وی اضافه کرد: در روایات آمده است وقتی  پیامبر اکرم(ص) مورد اذیت و بی‌حرمتی جاهلان قرار می‌گرفت، حضرت خدیجه کسی بود که آلام ایشان را تسکین می‌داد بنابراین الگو قرار دادن این بزرگواران باعث می‌شود زندگی‌ها دوام و قوام بیشتری داشته باشند.

 

این مراسم با مداحی مادحه اهل بیت سرکار خانم خزایی پایان یافت.

 

 

کد خبر 1165234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha