خانواده شهدا نقش مهمی در میدان جهاد تبیین دارند

سرهنگ مهجوری گفت: خانواده معظم شهدا، نقش مهمی در میدان جهاد تبیین دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سرهنگ «محمد مهجوری» در آیین دیدار با خانواده معظم شهید حسن جمالو با تاکید بر اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، گفت: خانواده معظم شهدا پرچم دار دفاع از ارزش های اسلامی هستند و توجه و تقدیر از صبر و ایثار این عزیزان امری ضروری است.

 

فرمانده سپاه ناحیه اراک با اشاره به اینکه خانواده شهدا، با صبر، بصیرت و مجاهدت خود در تاریخ ماندگار شدند، افزود: این عزیزان الگویی برای جامعه هستند و با حضور موثر خود در همه صحنه های انقلاب به الگوهای درخشان برای نسل جوان تبدیل شدن.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز در میدان جهاد تبیین خانواده معظم شهدا نقش مهمی بر عهده دارند، خاطر نشان کرد: معتبرترین راویان جهاد و حماسه شهدا خانواده هایشان هستند، که می توانند با روایتگری صحیح در راستای تبیین و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان جامعه نقش موثری را ایفا کنند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یادواره شهدای پنجم مرداد اراک در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در راستای گرامیداشت روز پنجم مرداد که از جهات مختلف اهمیت زیادی دارد و می توان این روز را روز مقاومت اراک نامید، یادواره شهدای پنجم مرداد در دستور کار قرار گرفته که یکی از برنامه های ذیل یادواره سرکشی از خانواده های پنجم مرداد است.

تکریم خانواده شهدا باید در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود

 

در ادامه این دیدار «سینا دلشادی» نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، گفت: شهدا بهترین الگو برای ما هستند چرا که در مسیر ارزش های انسانی گام برداشته و با خدا معامله کردند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ضمن اشاره به صبر و شکیبایی خانواده شهدا افزود: خانواده‌های شهدا برگزیدگانی هستند که خداوند نعمتش را بر آن‌ها ارزانی داشته و تکریم این قشر والامقام باید در جامعه باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

 

گفتنی است، شهید «حسن جمالو» متولد سال ۱۳۴۳ اراک است که در هفتم مرداد ماه سال 1361 در عملیات رمضان در غرب پایگاه زید به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کد خبر 1165254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha