زیرساخت های مازندران پاسخگوی نیازها نیست

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: زیرساخت های شهری استان مازندران پاسخگوی نیازهای صنعتی، گردشگری، اقتصادی و مردم منطقه نیست و باید توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» در جمع دست اندرکاران هیات های مذهبی شمالی های مقیم تهران ضمن تسلیت وفات حضرت خدیجه (س)، اظهار کرد: امیدواریم جلسه بعدی در فضایی وسیعتر در خور نام و عنوان مازندرانی ها در تهران که در حال حاضر ۲ هزار عضو دارد با تاکید بر اینکه زمینش کمتر از هزار متر نباشد برگزار شود.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با اشاره به زندگینامه خدیجه کبری (س) افزود: حضرت به استقبال حقیقت بعثت پیامبر آخرالزمان رفت، همچنین سلمان فارسی نیز در این مسیر قرار گرفت و به‌خاطر درک پیامبر اسلام به حجاز آمد، علمای دیاری از یهود و مسیحیان و اهل کتاب و علما هم در انتظار ظهور پیغمبر بودند، ولی برخی‌ها بعد از وقوع حقیقت ایمان نیاوردند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: پیامبر اکرم پس از بعثت به خدیجه (س) گفت به علی (ع) ایمان بیاور و از او تبعیت کن، خدیجه کبری(س) به استقبال دو پدیده حقیقیت و ولایت رفت و جانانه ایستاد و دفاع کرد، کمتر کسی وجود دارد که به استقبال پیامبر (ص) برود.

 

وی عنوان کرد: برخی از مومنان عافیت‌طلب هستند که اگر ضرری به منافعشان نباشد مومن هستند و ریسک نمی‌کنند و به میدان نمی‌آیند‌، یعنی مومن ایثارگر و نترس نیستند، اما برخی ها ایمان آورده و از حقیقت ایمانشان جانانه دفاع می‌کنند و مال و جانشان برایشان به‌جز حقیقتی که به آن ایمان آوردند مهم نیست، خدیجه کبری(س) جزء این دسته است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: انقلاب اسلامی در راستای احیا و حاکمیت این دین تحقق پیدا کرده است، دستور خدا به همه ما اقامه این دین است، امام راحل برای شناساندن اسلام راستین و اسلام ناب محمدی(ص) بیش از ۱۶ وجه تمایز مطرح کردند و این اسلام کوخ‌نشینان نه اسلام تجملات و لوکس‌گرایی‌ها را از اسلام کاخ‌نشینان و بخوربخورها جدا کردند.

 

وی با اشاره به ده‌ها معجزه از اول انقلاب تاکنون گفت: اگر لانه جاسوسی تخسیر نمیشد تا الان انقلابی باقی نمی ماند اگر جریان جنگ سوم جهانی دفاع مقدس جنگ با صدام، جریان جنگ چهارم جهانی جنگ دفاع حرم نبود این انقلاب روز به روز گسترده‌تر نمی‌شد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: خداوند همراه این انقلاب بود که امام خامنه‌ای بعد از امام راحل رهبر این انقلاب شد، بنابراین همه ما امروز وظیفه داریم در راستای تحکیم اسلام ناب محمدی(ص) پای این انقلاب بایستیم، مردم مازندران بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در دوران کرونا انفاق کردند و به نوعی راه خدیجه کبری (س) را ادامه دادند، آینده این انقلاب روشن است و تردیدی در آن نیست، به قدری در آن سرمایه گذاری معنوی شده که شکست ناپذیر است و پیش می رود گرچه ما باید حواسمان را جمع کنیم در مقابل جنگ نرم، جنگ مجازی و اقتصادی ایستاده و جهاد تبیین را در پیش بگیریم، در مقابل این انقلاب هیچ‌ کسی نباید عافیت‌طلبی کند.

 

وی با تاکید بر لزوم تبلیغ و ترویج برجستگی‌های استان مازندران، به تمجدید این برجستگی ها توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند حضور مردم مازندران در صحنه نشان داد که این مردم چقدر دیندار هستند، از این رو وظیفه ما سنگین است چرا که باید خودمان را در فراز این نگاه بدانیم.

 

امام جمعه ساری افزود: وضعیت استان ما از نظر رشد و پیشرفت‌های اقتصادی، عمران و آبادی، گردشگری در شان مازندران نیست، درآمد ارزآوری استان مازندران زیر یک میلیارد دلار است در حالی که استان‌هایی با همین ظرفیت‌ها در کشورهای غربی در سال ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد ارزی دارند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه مازندران ما توسع یافته نیست، گفت: همه شعار می‌دهند و سال و ماه می‌گذرد، نه اینکه طرح‌های تحولی بزرگ را اجرا کنند، جای یک قطار پرسرعت در خط ریلی این استان خالیست بنده بارها تاکید کرده‌ام تا از هزینه‌های بیهوده جلوگیری شود و از طریق ایجاد ریل پرسرعت ارتباط استان با ۹ استان دیگر را تسهیل کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار تشکیل کمیته صاحبان فکر و تحقق در مازندران شد و عنوان کرد: اینکه کشاورزی و صنعت را دانش بنیان کنیم گام خوبی است، کار میدانی لازم است، نخبگان را وسط میدان بیاورید.

کد خبر 1165300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha