وعده الهی تخلف ناپذیر است

حجت الاسلام صباغیان با بیان اینکه خداوند هر چیزی را که اراده کند می‌شود، گفت: وعده‌های خداوند حق است و هیچگونه باطل در آن راه ندارد، چرا که همیشه با واقعیّات منطبق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «سید ابراهیم صباغیان» عصر امروز(۲۳فروردین) در ویژه برنامه ماه رمضان که به همت دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران در ساری برگزار شد، با اشاره به اقداماتی که میتواند انسان را وارد عالم بقیت الله کند، اظهار کرد: راه اصلی تبعیت از بقیه الله است، راه دوم تسلیم بودن در مقابل خدا، رسول و ولی خدا است، یعنی انسان تمام خواسته‌های خودش را مطابق درخواست اولیای الهی قرار بدهد.

 

این واعظ برجسته افزود: راه بعدی بحث ایمان و عمل صالح است، اگر ما بخواهیم روی زمین جایگاه پیدا کنیم باید اهل ایمان و عمل صالح باشیم که این را خداوند وعده داده است، کسانی که به خدا و رسول خدا ایمان آورده و عمل صالح انجام دادند روی زمین جانشین خواهند شد.

 

حجت الاسلام صباغیان با بیان اینکه عمل صالح عملی است که حسن فعلی و فاعلی داشته باشد، تصریح کرد: وعده‌های خدا تخلف‌بردار نیست همچون بهشت، اما جهنم وعد خداست احتمال دارد انجام نشود، نه اینکه محقق نشود بلکه ممکن است عده‌ای شفاعت شوند و وارد جهنم نشوند، کسانی که اهل معرفت بودند جایگاه خاصی پیدا کردند.

 

وی ادامه داد: خداوند هر چیزی را که اراده کند می‌شود، خدا اراده کرده است کسانی را که روی زمین از مستضعین هستند وارد عالم بقیت اللهی شدند به جایگاه والایی می‌رسند، کسی که بتواند خودش را بالا برده و اهل سیر و سلو‌ک باشد امام می‌شود و دیگر شیطان اغواگری ندارد.

 

حجت الاسلام صباغیان با اشاره به خطبه‌ای از امیرالمومنین علی (ع)، گفت: خدا در نفوس افرادی که بقیت اللهی شدند عظیم است و چشمشان جز خدا نمی‌بیند، همه چیز برایش مظاهر خداست که چقدر زیباست، همه چیز برایش شیرین می‌شود، آن‌ها از همین الان در بهشت هستند، قلوب اینها محزون است و اینها به کسی آزار نمی‌رسانند و نباتات و حیوانات هم از جان اینها در امان هستند‌.

 

وی گفت: ترک نفس و گناه نکردن از ویژگی‌های این افراد است، سخت است، نگه داشتن دین و نفس در آخرالزمان راحت نیست ولی اگر در این دنیا حفظ شود برای مدتی طولانی راحت است.

 

حجت الاسلام صباغیان با اشاره به جزییاتی از آشنایی حضرت خدیجه (س) با پیامبر، عنوان کرد: حضرت همه چیز را در راه خدا داد ولی میگفت که کم کاری کردم.

کد خبر 1165323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha