زیرساخت پنجره واحد برای ارایه خدمات الکترونیکی آماده شد

معاون امور دولت، مجلس و استان‌ها وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از آماده شدن زیرساخت‌های لازم برای پنجره واحد خدمات الکترونیکی و تسهیل شرایط صدور مجوزها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رضا باقری اصل به اجرای تبصره چهار قانون اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی اشاره کرد و گفت: مقرر شد تا دستگاه‌ها نسبت به ایجاد زیرساخت پنجره واحد و تسهیل شرایط صدور مجوزها برای ارایه خدمات الکترونیکی به کسب وکارها در درگاه ملی صدور مجوزهای کشور اقدام کنند.

 

وی با تشریح اقدامات انجام شده توسط وزارت ارتباطات در این حوزه افزود: با تامین زیرساخت های مورد نیاز از جمله سامانه، پهنای باند مورد نیاز، مرکز داده و سایر نیازمندی‌ها بستر اجرای مصوبات هیات مقررات زدایی را فراهم کرده است و در فاز نخست تمام استعلام های الکترونیکی ارایه شده توسط دستگاه‌های اجرایی در مرکز ملی تبادل اطلاعات برای درگاه ملی مجوزهای کشور قابل عرضه و بهره برداری شده است.

 

معاون وزیر ارتباطات و دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات فاز بعدی این برنامه را بر اساس درخواست هیات مقررات زدایی آماده ایجاد سرویس های مورد نیاز این هیات برای تسهیل و تسریع در صدور مجوزهای کسب وکار دستگاه های اجرایی و الکترونیکی شدن تمامی مدارک و استعلامات و نیز اعلامی شدن بسیاری از مجوزها عنوان کرد.

 

باقری اصل همچنین درباره گزارش وزیر اقتصاد به مجلس گفت: مجلس شاهد گزارش وزیر اقتصاد در اجرای قانون مربوط به تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود که برای تحقق دستور رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال ۱۴۰۱ تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نقش اساسی دارد.  


وی افزود: در این جلسه وزیر اقتصاد از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد زیرساخت‌ها و الکترونیکی کردن تبادلات بین دستگاه‌ها در پنجره واحد تشکر کرد.

کد خبر 1165343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha