فرهنگ حسنه وقف متناسب با نیاز های روز جامعه گسترش یابد

دکتر کامرانی گفت: فرهنگ حسنه وقف متناسب با نیاز های روز جامعه گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، دکتر « احسان کامرانی » در دیدار مدیر کل و معاونین اداره کل اوقاف وامور خیریه استان با تبریک فرا رسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان با اشاره به جایگاه اوقاف و امور خیریه، عنوان کرد: اداره کل اوقاف وامور خیریه نقش بسزایی در تحقق نیت واقفان با مدیریت موقوفات دارد.

 

وی افزود: مردم هرمزگان در زمینه وقف کارنامه درخشانی دارند و بخش مهمی از موقوفات خود را در راستای ترویج امور دینی به ویژه عزاداری سید و سالار  شهیدان وقف کرده اند.

 

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز های روز جامعه فرهنگ سازی برای گسترش فرهنگ حسنه وقف در زمینه های آموزشی به ویژه ساخت مدارس، بهداشتی و درمانی ساخت و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی و امور اجتماعی کمک به افراد بی بضاعت جامعه در کنار فرهنگ وقف برای ترویج دین بیش از پیش ضروری است.

 

 

کامرانی افزود: در زمینه سازماندهی موقوفات در هرمزگان کارهای خوبی صورت پذیرفته و این مهم در کنار اقدامات تحولی خوبی که در اوقاف وامور خیریه استان در حال انجام است ضروری است تداوم یابد.

 

 

وی گفت: اقدامات اداره کل اوقاف وامور خیریه استان در زمینه سرمایه گذاری در بخش های مختلف تولیدی و خدماتی که منجر به ایجاد ظرفیت های جدید اشتغال و تولید می شود استمرار یابد.

 

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، تصریح کرد: با ظرفیت های که اداره کل اوقاف وامور خیریه دارد با برنامه ریزی می توان کارهای بزرگی انجام داد.

 

 

کامرانی با اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی در جامعه، خاطرنشان کرد: هماهنگی و هم افزایی دستگاه های اجرایی دخیل در امور فرهنگی و جلوگيري از موازي كاري برای انجام کارهای فرهنگی با برنامه ، ضروری است و اداره کل اوقاف وامور خیریه در این زمینه بیش از پیش ورود کند.

 

 

وی در همین خصوص، افزود: اجرای برنامه های فرهنگی در جزیره هرمز برای جذب جوانان جزیره به برنامه های فرهنگی و غنی بخشی اوقات فراغت آنها ضروری است.

 

 

 

 

کد خبر 1165446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha