بدترین کار در کسب ربا است

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: بدترین کار در کسب ربا است گیرنده و دریافت کننده ربا هر دو گناهکار هستند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان حجت الاسلام سید محمد باقر علوی تهرانی در مسجد حضرت امیر (ع) به سخنرانی پرداخته و در خصوص دستیابی لقمان به تعالیم الهی گفت: لقمان مقام پاکدامنی و پاکی را انتخاب کرد حلال خوردن در دستور شرع مقدس اسلام بیان شده است. در واقع غذا خوردن انسان با سایر موجودات فرق می کند زیرا خداوند متعال برایش تکلیف مشخص کرده است.

 

استاد اخلاق با استناد به روایتی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص رزق حلال در تجارت گفت: کسبها در تجارت موقع فروش دروغ نمی گویند. در امانت خیانت نمی کنند و در وعده فروش خلاف انجام نمی دهند. اگر کاسب بدهکار باشد سریع بدهی خود را پرداخت می کند و اگر فردی به او بدهکار باشد سخت نمی گیرد.

 

 حجت الاسلام علوی تهرانی با استناد به روایتی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص حلال و حرام خوردن ادامه داد: بر هر زن و مرد مسلمانی واجب که به دنبال درآمد حلال باشند. بازار، مسجد و حوزه سه رکن بودند که در بازار تهران وجود داشت. 

 

وی با استناد به روایتی از امام محمد باقر (ع) ادامه داد: انسان اگر مالی را از راه حرام بدست بیاورد حج عمره و صلحه رحم آن فرد قبول نیست. همچنین فردی که می خواهد دعایش اجابت شود باید غذایش و شغلش حلال باشد.


استاد اخلاق افزود: انسانی که به دنبال نان حلال باشد خداوند متعال با رحمت به او نگاه می کند و هیچ گاه دچار عذاب الهی نمی شود. فردی که مال حلال کسب می کند در صف انبیاء الهی قرار می گیرد.


حجت الاسلام علوی تهرانی با استناد به روایتی از امام باقر (ع) درباره ربا در کسب و کار گفت: بدترین کار در کسب ربا است گیرنده و دریافت کننده ربا هر دو گناهکار هستند.

 

کد خبر 1165452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha