۱۰ شرکت تعاونی روستایی، تسهیلات گرفتند

مدیر اداره تعاون روستایی شیروان گفت: سال گذشته یک اتحادیه تعاون روستایی و ۱۰ شرکت تعاونی روستایی شیروان تسهیلات گرفتند.

«صادق شجاعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: این میزان تسهیلات برای هزینه سرمایه در گردش، خرید اقلام و ساخت و مرمت به یک اتحادیه تعاون روستایی و شرکت های تعاونی شهرستان با نرخ دو تا چهار درصد و بازپرداخت دو ساله صورت گرفته است.

 

مدیر تعاون روستایی شیروان عنوان کرد: سال گذشته، 55 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی برای شرکت های تعاونی شهرستان جذب شد.

 

شجاعی عنوان کرد: ۱۰ شرکت تعاونی روستایی و سه شرکت تعاونی تولیدی در این شهرستان فعال هستند که ۳۵ نفر در آن مشغول به فعالیتند.

 

وی اضافه کرد: هدف از ایجاد تعاونی های روستایی تأمین بسترهای پیشرفت، گسترش و تقویت تعاون و توسعه عملیات اقتصادی، بازاریابی و بازرگانی است.

 

وی در خصوص خرید تضمینی غلات خاطرنشان کرد: سال گذشته 224 تُن کلزا با قیمت تضمینی هر کیلو 78 هزار ریال و 42 تُن گندم با قیمت هرکیلو 40 هزار ریال خریداری شد که با توجه به تولید و قیمت پایین محصولات، مورد استقبال کشاورزان شهرستان قرار نگرفت.

 

مدیر تعاون روستایی شیروان با بیان اینکه سال گذشته میزان خرید تضمینی کشاورزان شهرستان پایین بوده است، اضافه کرد: همچنین 238 هزار تُن محصولات توافقی کشاورزی در شهرستان شیروان خریداری شد.

 

 

 

 

کد خبر 1165524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha