ترویج فرهنگ دینی بستر تحقق رشد و توسعه است

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی در راستای ارتقای فرهنگی جامعه، گفت: ترویج و نهادینه سازی فرهنگ دینی و قرآنی مهم ترین گام در راستای تحقق رشد و توسعه در همه زمینه هاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلیمن « احمد رضا شاهرخی» امروز(24 فروردین) در نشست کرسی تلاوت قرآن کریم در دانشگاه لرستان، افزود: تلاش همه دستگاه ها بویژه دستگاه های فرهنگی در راستای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه ضروری است.

 

وی با اشاره به اهمیت ترویج و نهادینه سازی فرهنگ دینی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه، بیان کرد:عمل به دستورات قرآن موجب ارتقای فرهنگی، پیشرفت و توسعه جامعه می‌شود

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، با اشاره به اینکه قرآن به عنوان سند حقانیت و معجزه جاوید دین اسلام شناخته می‌شود، گفت: خداوند در قرآن تجلی پیدا کرده و قدرت خود را در این کتاب آسمانی به مخلوقات نشان داده است.

 

وی افزود: نگاه ما به قرآن،تشریفاتی و زینتی شده است، برخی مواقع در تعلیم و تربیت اسلامی از قرآن فاصله گرفته ایم و در عمل به قرآن کاستی داریم درصورتی که به عنوان مثال، چنانچه کتاب راهنمایی و رانندگی را حفظ کنیم ولی به آن عمل نکنیم، نظم از بین می‌رود.

 

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه در تفسیر سوره نور، به فضیلت قرائت سوره نوراشاره کرد و اذعان داشت: در فضیلت این سوره آمده است اموال و عفت خود را با قرائت آن حفظ کنید چراکه در این سوره آیات حجاب و عفاف وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین با اشاره به فعالیت های قرآنی دانشگاه لرستان، اظهار کرد: اساتید این دانشگاه در قرائت، حفظ و آموزه‌های قرآنی صاحب نظر هستند و تحقیق‌های ارزشمندی دارند که این برکت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 1165546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha