رمضان ماه محو گناهان است

ماموستا قادری،گفت: یکی از فضائل ماه پر برکت رمضان ماه محو گناهان است که باید بهره لازم را در این ماه ببریم.

ماموستا ملا قادر قادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: رمضان در میان ۱۲ ماه قمری جایگاه خاصی دارد. ۱۱ ماه قمری هرکدام برای خود فضلی دارند اما فضل رمضان از همۀ این ماه‌ها بیشتر است چون قرآن کریم در این ماه نازل شده است.«شَهْرُ رَمَضانَ الًّذي اُنزِلَ فیهِ القُرآنِ» قرآن به رمضان جایگاه و پایگاه و فضل و احترام بخشیده و به‌واسطۀ نزول قرآن است که رمضان مهم و جایگاهی ویژه دارد.

 

 

امام جمعه پاوه افزود: در میان ۱۲ ماه قمری که از محرم شروع می‌شوند، تنها رمضان است که نامش در قرآن آمده و عبادت در این ماه با عبادت در سایر ماه‌ها متفاوت است. خداوند متعال هیچ‌گاه نفرموده نماز و زکات و حج و صدقات را برای من انجام می دهید ولی در خصوص روزه می‌فرماید: «الصّومُ لي و أنا أجزي بِهِ» روزه برای من است و تنها من می‌توانم به روزه‌داران پاداش دهم؛ یعنی به حدی ثواب و جایگاه روزه مهم است خداوند می‌فرماید: فقط من می‌توانم پاداش اهل روزه را بدهم.

 

 

وی خاطر نشان کرد: شهر پاوه با روستاهای الحاقی ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد اگرچه در دوریسان و چورژی و نسمه که تازه به پاوه ملحق شده‌اند نمازجمعه اقامه می‌شود، با این وصف اگر جمعیت نمازگزار این شهر همه در این مسجد جمع شوند، نه‌تنها این مسجد بلکه ۱۰ مسجد مثل این مسجد هم جوابگوی حضور مردم نخواهد بود.

 

 

ماموستا قادری تصریح کرد: رسول اکرم(ص) می‌فرماید: «مَنْ صامَ رَمَضانَ ایماناً و احتِساباً غُفِرَ لَهُ ما تَقدَّمَ مِنْ ذَنبِه» هر کس روزه ماه رمضان را با سحری حلال بگیرد و با افطاری حلال بشکند و همۀ اعضا و جوارحش روزه باشند، گناهان سال گذشتۀ او (بین خود و خداوند) بخشیده می‌شوند. چه چیزی مهم‌تر و باارزش‌تر از این وجود دارد؟

 

 

امام جمعه پاوه گفت: «يَا بَاغِيَ الْخَيْرِ أَقْبِلْ، وَيَا بَاغِيَ الشَّرِّ أَدبِرْ» ای اهل خیر بیشتر در عبادات و حسنات و صدقات و کمک به فقرا قدم بردارید و اگر ثروت دارید از مالتان به فقرا بدهید تا آنان هم بتوانند روزه بگیرند. اگر فقرا را در دارایی خود سهیم نکنیم ثروت ما به چه دردی می‌خورد و ای کسانی که شیطان شمارا فریب داده است، به نفعتان است که برگردید چون فردا در قیامت کسی به داد شما نخواهد رسید.

 

 

وی با بیان اینکه قرآن کریم در بخشی از آیۀ ۱۸۵ سورۀ مبارکۀ بقره می‌فرماید: «شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ» رمضان ماه نزول قرآن و ماه جداکنندۀ حق از باطل و انسان‌های مؤمن از انسان‌های ضعیف الأیمان است افزود:  ما معتقدیم پیامبر  در غار حراء بود که فرشتۀ وحی حضرت جبرئیل بر او نازل شد و فرمود: «إِقرَأ» حضرت فرمودند: درس نخوانده‌ام و دوباره فرمود: «إِقرَأ» حضرت فرمودند: درس نخوانده‌ام و بی‌سواد هستم. نزدیک‌تر شد و او را در آغوش گرفت و فرمود: «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ» این‌ها اولین آیاتی بود که از آسمان بر قلب نورانی رسول خدا (ص) نازل شدند و حسب اعتقادات اهل سنت و جماعت روز نزول قرآن و روز بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

 

 

ماموستا قادری اظهار کرد: پس در رمضان هم قرآن نازل شده است و هم رسول عزیز ما لباس نبوت و رسالت به تن کرده است. هم قرآن، هم رمضان و هم رسول‌الله (ص) هادی و رهنما و دلسوز هستند و هر چه می‌فرمایند به نفع امت اسلام است.

 

کد خبر 1165548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha