موسسات قرآنی نقش موثری در توسعه فرهنگی جامعه دارند

رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور در دیدار با امام جمعه سنندج، نقش موسسات قرآنی را در توسعه فرهنگی جامعه موثر دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، حجت الاسلام والمسلیمن حمید محمدی، رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور در این دیدار که مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز حضور داشت، گفت: آموزش قرآن در مساجد که حریم امن برای جوانان است، باعث می‌شود جوانانی که به قرآن روی می‌آورند از هرگونه لغزش و گمراهی دور مانده و دشمنان نتوانند به حریم آنها نفوذ کنند.


وی افزود: حضور جوانان در کانون‌های مساجد یکی از عوامل جذب و گرایش اعضای کانون‌ها به قرآن و انس و الفت با این کتاب آسمانی است.


حجت الاسلام والمسلیمن محمدی اظهار داشت: دستیابی به جامعه های متمسک به قرآن و عترت و برخوردار از ایمان و عمل صالح، تحقق اندیشه های معمار بزرگ انقلاب اسلامی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله العالی در گسترش فرهنگ حیات بخش قرآن کریم، و ارتقای ایران به کشوری توسعه یافته با هویتی اسلامی- انقلابی، در گرو عزم ملی و اراده هماهنگ مدیران ارشد نظام برای توسعه فرهنگ قرآنی است.


رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور تصریح کرد: رویکرد قرآنی، نیاز اساسی جامعه کنونی است و گسترش و بسط فعالیت های این حوزه در کشور وظیفه همه مسئولان و دست اندرکاران نظام است و در این بین فعالان قرآنی از نقش سرنوشت سازی برخوردار هستند.


وی به نقش موسسات قرآنی در تقویت فرهنگ دینی و اسلامی اشاره و تصریح کرد: نقش فعالان قرآنی در رشد و بالندگی فرهنگ اسلامی بر کسی پنهان نیست و باید توجه بیشتری به این مقوله از طریق برگزاری همایش های مختلف قرآنی صورت گیرد.


این مقام مسئول با تاکید بر پر رنگ‌تر کردن نقش قرآن در زندگی جوانان، تصریح کرد: همه باید در راستای اعتقادی و قرآنی کردن هر چه بیشتر و رسالت مهم خود که همانا اعتلای دین و گسترش فرهنگ ارزشی در جامعه است تلاش کنیم.


رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور با اشاره به اینکه جامعه آرمانی بدون توجه به عموم مردم به ارزش های دینی امکان پذیر نیست، گفت: تمامی نهادها و موسسات فرهنگی باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه تلاش کنند تا این فرهنگ اصیل و غنی به خوبی در جامعه نهادینه شود.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز در این دیدار اظهار داشت: طبق قرارداد منعقد شده با دبیرخانه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، سهمیه امسال استان در تاسیس کانون‌های فرهنگی مساجد 60 کانون بود که تاسیس 40 کانون دیگر نیز از محل اعتبارات ملی و استانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در دستور کار قرار گرفت که تا پایان امسال 100 کانون فرهنگی و هنری مساجد بر تعداد کانون‌های استان افزوده خواهد شد.


قباد میمنت آبادی افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد از مراکز مهمی است که موجب رونق بخشیدن و استفاده از فرصت های معنوی در جنبه های متنوع فرهنگی و هنری شده و با فعالیت های خود می تواند در جذب جوانان به مسجد تأثیر به سزائی داشته باشد.


وی گفت: موسسات قرآنی با ترویج فضایل، تاثیر به سزایی در کاهش معضلات و ناهنجاری ها در جامعه دارند.


گفتنی است، حجت الاسلام والمسلیمن حمید محمدی، رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشو از موسسات قرآنی سطح شهرستان سنندج بازدید کرد.


پایان پیام/ 

کد خبر 116560

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha