افزایش ۸۱۰۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸۱۰۰ واحدی معادل ۰.۵۶ درصد، به یک میلیون و ۴۵۴ هزار و ۱۲۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۰۹ واحدی به ۲۰ هزار و ۳۸ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 24 فروردین) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 2141 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 443 هزار واحدی آغاز شد اما این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸۱۰۰ واحدی معادل ۰.۵۶ درصد، به یک میلیون و ۴۵۴ هزار و ۱۲۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۰۹ واحدی به ۲۰ هزار و ۳۸ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۹۹۰ واحدی، به رقم ۳۵۷ هزار و ۲۲۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۶۷۶ واحدی، عدد ۳۸۲  هزار و ۹۶۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۶۶۷ واحدی به رقم ۲۳۸ هزار و ۶۵۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۰۶۳۵ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۶۴ هزار و ۵۰۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۰۹۴ واحد افزایش  به رقم یک میلیون و ۱۳۰ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۵۸۱۳ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۲۵ هزار و ۹۱۶ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای خودرو با 583، خشاگا با 417، وبصادر با 339 و وتجارت با 191 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، خساپا – سايپا، خودرو - ايران‌ خودرو، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، وساپا - سرمايه‌گذاري‌ سايپا،خبهمن - گروه‌بهمن‌ و شتران - پالايش نفت تهران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شبندر، فملی، شتران و فارس با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فخوز، خودرو، خساپا و وبصادر تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ولصنم(لیزینگ‌صنعت‌ومعدن‌ ) با ۴.۹۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خاذین، لوتوس، دیران و واعتبار بود. همچنین نماد معاملاتی سخزر(سیمان‌ خزر) با ۴.۵۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سیلام، پارسیان، وتوکا  و خگستر قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۱۰ میلیارد و ۸۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۸۲ هزار و ۶۶۰ نوبت معامله و به ارزش ۴۹ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1165617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha