هدف ما توانمندسازی و اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار است

باباوردی محوریت این موسسه را توانمندسازی و اشتغال زایی بانوان سرپرست خانوار دانست و گفت: در این موسسه فعالیت هایی برای مددجویان و عموم جامعه تحت عنوان شعار «شادی به توان تو» برای ایجاد نشاط اجتماعی انجام می شود.

«سحر باباوردی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان از مشهد، با بیان اینکه موسسه نیکوکاران شریف یک مجموعه کشوری است که از آغاز به کار شعبه مشهد آن یک سال و نیم می گذرد ؛ افزود: این موسسه حامی خانم های سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و کودکان فلج مغزی است.

 

سرپرست شعبه مشهد موسسه نیکوکاران شریف محوریت این موسسه را توانمندسازی و اشتغال زایی بانوان سرپرست خانوار دانست و افزود: در این موسسه یک سری فعالیت ها برای مددجویان و یک سری فعالیت ها برای عموم جامعه تحت عنوان شعار «شادی به توان تو» برای ایجاد نشاط اجتماعی انجام می شود.

 

وی با اشاره به برپایی غرفه ای در صیاد شیرازی تحت عنوان «سین هشتم» از 13 تا 23 اسفند ماه سال گذشته برای فروش دست سازه های این بانوان؛ گفت: بخشی از فعالیت این نمایشگاه، فروش دست سازه های مددجویان از جمله محصولات مربوط به ایام عید و سفره هفت سین مانند سبزه ، المان های سال ، کارهای نمدی و دست سازه های دیگر بود.

 

باباوردی بیان کرد: چون محوریت فعالیت های موسسه بر مبنای اشتغال زایی است، یک سری کلاس ها و دپارتمان روانشناسی برای مددجویان برگزار می شود که در این دپارتمان افراد علاوه بر روان کاوی، استعداد یابی می شوند و بعد از استعداد یابی در کلاس های فنی و حرفه ای و کارگاه هایی که خود برگزار می کنیم، شرکت می کنند و پس از آزمون، مدرک می گیرند.

 

وی تصریح کرد: صفر تا 100 هزینه ها را موسسه پرداخت می کند، مواد اولیه در اختیار مددجویان قرار می دهیم و بعد از تولید محصول، مشتری اول آن خود هستیم و بعد از آن این محصولات برای فروش در یک سری نمایشگاهها و غرفه ها و یک سایت و یک پیج به اسم «نیکو شو» قرار می گیرد و تمام سود برای خود مددجویان است. 

 

سرپرست شعبه مشهد موسسه نیکوکاران شریف بیان کرد: این موسسه اکنون 1400 خانوار تحت حمایت دارد که بخشی از اینها خانم های سرپرست خانوار و بخشی نیز بچه های بی سرپرست و بد سرپرست و یک سری از بچه های بیمار با هر نوع بیماری و با هر نوع کم توانی می باشند. همچنین به کودکان فلج مغزی که هیچ مجموعه ای به اینها رسیدگی نمی کند و بیمه ای ندارند، مجموعه ما خدمات کار درمانی ، گفتار درمانی ، فیزیوتراپی و عمل های جراحی ارائه می دهد. 

 

وی اظهار داشت: موسسه نیکوکاران شریف یک مجموعه مردم نهاد، غیر انتفاعی و غیر دولتی است که تحت نظارت پلیس امنیت فعالیت می کند. بخشی از هزینه های از سمت هیئت مدیره و بخشی دیگر از طریق خیرین و حامیان پرداخت می شود، ما یک مجموعه ی حمایتی هستیم که بخش بیماران ما تحت عنوان «فرشته ها» و بخش خانم های سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست تحت عنوان «نیکوکاران شریف» خدمات رسانی می نماید.

 

باباوردی با اشاره به حمایت برخی از ارگان ها و نهادهای خصوصی و دولتی از جمله شهرداری مشهد بعد از تاسیس موسسه در مشهد؛ افزود: یک سری شرکت های خصوصی در گذشته با ما همکاری داشتند اما بعد از شیوع کرونا به دلیل عدم شرایط مناسب برای برگزاری سمینار، وبینار و برنامه های خاصی، جذب حامی کاهش پیدا کرده است. البته در دوران کرونا برنامه وبیناری در خصوص روانشناسی و تغذیه کودکان برای قرنطینه برگزار شد. 

 

وی تصریح کرد: تیم هایی چون تیم پزشکی، آرایشگری و... نیز به صورت داوطلبانه با ما همکاری می کنند، ما در اسفند ماه سال گذشته برای بهداشت جذامی ها  از یک سری آرایشگر داوطلب استفاده کردیم، همچنین در کارناوال های شادی نیز تیم هایی در مناطق محروم، برنامه های کتابخوانی برای بچه های کار برگزار کردند.

 

کد خبر 1165668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha