گمرک آستارا به دستگاه‌های پیشرفته کشف مواد مخدر تجهیز شود

رضایی‌پور با بیان‌اینکه دستگاه‌های کشف مواد مخدر در مرز آستارا مستقر شود، گفت: تجهیز گمرک به دستگاه‌های پیشرفته کشف مواد و تقویت سگ‌های مواد یاب یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «عنایت رضایی‌پور» امروز(چهارشنبه، ۲۴ فروردین) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کمیته پیشگیری از خطرات ناشی از مصرف دخانیات که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد،اظهارکرد: پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی نیازمند اراده و مشارکت همگانی است.

 

فرماندار بندر آستارا به آسیب‌های مواد مخدر در جامعه اشاره کرد و افزود: تلاش‌ها در راستای مبارزه با مواد مخدر کافی نیست.

 

وی تاکید کرد باید فرهنگ مبارزه با مواد مخدر در جامعه نهادینه شود تا آسیب‌های ناشی از آن کاهش یابد.

 

رضایی‌پور بهترین شیوه مبارزه با بلای خانمان‌سوز مواد مخدر را افزایش آگاهی در جامعه به ویژه مدارس و آموزش دانست و گفت: از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد نیز در این زمینه بهره گرفته شود.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا تصریح‌کرد: امروز اصحاب رسانه و تلفن ۱۳۸ پلیس در راستای نهادینه کردن فرهنگ مبارزه با مواد مخدر در جامعه تلاش‌های خوبی انجام می‌دهند.

 

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های کشف مواد مخدر در مرز آستارا مستقر شود، افزود: تجهیز گمرک به دستگاه‌های پیشرفته کشف مواد و تقویت سگ‌های مواد یاب یک ضرورت است.

 

رضایی‌پور با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۸۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین و تریاک در این آستارا کشف شد، ادامه داد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته است.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان‌اینکه در سال گذشته ۱۰۳ پرونده قاچاق کالا تشکیل شد، گفت: ارزش این تعداد پرونده قاچاق۲۶۶ میلیارد و ۱۲۷ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۱۹۱ تومان است.

کد خبر 1165674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha