مراسم کلنگ زنی طرح آبرسانی به ۱۶۹ روستای دارای تنش آبي در کردستان

مراسم کلنگ زنی طرح آبرسانی به ۱۶۹ روستای دارای تنش آبي کردستان با مشارکت سپاه با حضور استاندار، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان و سایر مسئولان در شهرستان مریوان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در آئین کلنگ‌زنی این طرح‌ها اظهار کرد: با توجه به مشکلات آب شرب روستاهای کشور به دستور وزیر نیرو در سال گذشته جلساتی برگزار شد.

 

 

وی افزود: در همین راستا طرحی به نام جهاد آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی کشور تعریف شد که سهم استان کردستان آبرسانی به ۱۶۹ روستا با اعتبار بالغ بر ۵۲۷ میلیارد تومان است.

 

 

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با اشاره به اینکه این پروژه طی ۳۰ ماه در استان اجرا می‌شود، خاطر نشان کرد: اجرای آن به قرارگاه امام حسن مجتبی واگذار شده که معین آن در استان سپاه بیت‌المقدس کردستان است.

 

 

فرهاد با اشاره به اجرای 768 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در قالب این طرح، افزود: 92 باب مخزن آب به ظرفیت 13 هزار 410 مترمکعب، احداث 58 باب ایستگاه پمپاژ و 93 باب اتاق فرمان، تجهیز 26 حلقه چاه و بهسازی 35 دهنه چشمه در این طرح انجام خواهد شد.

 

 

 وی با بیان اینکه تخصیص ابلاغی در سال جاری برای این طرح 356 میلیارد تومان است، افزود: اطمینان داریم با همکاری سپاه پاسداران اجرای این پروژه سرعت مطلوبی خواهد داشت و به زودی شاهد بهره‌مندی مردم 169 روستای مذکور از این خدمات خواهیم بود.

کد خبر 1165708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha