دستگاه ها در زمینه اطلاع رسانی و اهمیت روز قدس تلاش کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار داریم در زمینه اطلاع رسانی روز قدس که اهمیت بسیاری برای جهان اسلام دارد، دستگاه ها تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید جواد هاشمی مهر» (۲۴ فروردین ماه) در نشست کمیته مراسم روز جهانی قدس در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن گلایه از دستگاه های فرهنگی، اظهار کرد: وقتی موضوعات ملی و مذهبی پیش می آید، استقبال کمرنگ است و فرهنگ سازی در میادین و سر درب ادارات کمرنگ بوده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار داریم در زمینه اطلاع رسانی روز قدس که اهمیت بسیاری برای جهان اسلام دارد، دستگاه ها تلاش کنند.

 

وی یادآور شد: بعد از حدود بیش از دو سال نخستین راهپیمایی است که برگزار می شود و انتظار می رود اقدامات بسیار خوبی برای حضور پررنگ مردم در این راهپیمایی انجام گیرد.

 

هاشمی مهر افزود: از زمان فرهنگ سازی حضور مردم در راهپیمایی روز قدس پررنگ‌تر شده و رسانه فضای مجازی انتظار می رود در زمینه اطلاع رسانی و تبیین موضوع همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود رسانه های مکتوب و مجازی با توجه به مسئله جهاد تبیین که از طرف مقام معظم رهبری مطرح شد، نقش رژیم صهیونیستی در جنایت های مختلف را برای مردم تبیین و تشریح کنند.

 

وی افزود: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها امسال ظرفیت های خوبی به وجود آمده و می توان از این ظرفیت ها در راستای حضور پررنگ مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس استفاده کرد

 

هاشمی مهر ادامه داد: هیئت های مذهبی در مساجد و ائمه جماعات می‌توانند ظرفیت های ارزشمندی برای حضور مردم در راهپیمایی ایجاد کنند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهیاران نیز می توانند در روستاهای پرجمعیت جهت حضور مردم در راهپیمایی استفاده لازم را داشته باشند.

 

سیدهاشم موسوی نیا نیز در این نشست بر گفتمان سازی تاکید کرد و گفت: با توجه به فرموده حضرت امام راحل رحمت الله علیه که «روز قدس را روز حیات اسلام می داند»، این روز نباید منحصر به راهپیمایی تنها باشد.

 

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: می توان در مسیر راهپیمایی غرفه های نوجوان و جوان و همچنین غرفه های نقاشی پیش بینی کرد که نقش تاثیرگذاری در زمینه حضور نوجوانان خواهد داشت.

 

موسوی نیا از پویش «حرف آو»ر ویژه بانوان در کشور و استان سخن به میان آورد و گفت: از این پویش در سطح استان استقبال خوبی صورت گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری راهپیمایی در روستاهای پرجمعیت استان با همکاری دهیاران شورا و امام جماعت روستا می تواند تاثیرگذار باشد.

 

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برگزاری نشست ها و تریبون هایی در مدارس و سطح شهر نیز می‌تواند تاثیرگذار باشدگفت: باید موضوعات و مباحثی ارائه شود که گفتمان سازی و فضاسازی مطلوب را در جامعه ایجاد کند.

 

علیرضا دولت آبادی نیز در این نشست با اشاره به اینکه در ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد پنج برنامه پیش‌بینی شده، گفت: اجرای سرودهای حماسی مقاومت در استان خواهیم داشت.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع مقاومت ویژه جوانان را از دیگر برنامه ها دانست و افزود: در زمینه تولید محتوا در فضای مجازی هفته آینده کار انجام خواهد شد.

 

وی گفت: نشست های تبیینی نیز در قالب طرح تربیتی چهره به چهره و طرح چکامه استان با موضوع قدس و مقاومت برگزار می شود.

 

کد خبر 1165709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha