۶۵ درصد توت فرنگی کشور در کردستان تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: کردستان با تولید ۶۰ هزار تن تولید توت فرنگی تقریبا ۶۵ درصد تولید توت فرنگی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان،  پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در دومین جلسه هماهنگی رویداد ملی توت‌فرنگی که در سنندج برگزارشد، اظهارکرد: استان کردستان با تولید ۶۰ هزار تن تولید توت فرنگی تقریبا ۶۵ درصد تولید توت فرنگی کشور را به خود اختصاص داده است.

 

 

وی با بیان اینکه کردستان در زمینه تولید توت فرنگی رتبه نخست کشور را داراست، افزود: برای معرفی این ظرفیت کردستان و معرفی جاذبه‌های گردشگری کشاورزی استان، برگزاری جشن ملی برداشت توت‌فرنگی با همکاری اتاق بازرگانی و استانداری کردستان در تاریخ ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت امسال در سنندج برگزار می‌شود.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: این جشنواره شامل برنامه‌های فرهنگی، هنری، جشنواره ترویجی و دعوت از سرمایه‌گذاران و تجار داخلی و خارجی از جمله عراق و ترکیه برای شرکت در این جشنواره خواهد بود

 

 

اسکندری با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف برگزاری این برنامه در سطح ملی جذب گردشگر و سرمایه‌گذار است، عنوان کرد: کردستان همواره به عنوان پایتخت تولید توت فرنگی در کشور شناخته می‌شود.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: با برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها و رویدادهای ملی باید جایگاه تولید توت فرنگی در استان حفظ و معرفی شود.

کد خبر 1165721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha