باید منطق اسلام و قرآن در رابطه با زنان را در جامعه ترویج دهیم

آیت‌الله فرحانی به بیان مطالبی در رابطه با مسئله جایگاه زن در دین اسلام پرداخت و گفت: باید منطق دین اسلام و قرآن کریم در رابطه با زنان را یاد بگیریم و در جامعه ترویج دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، «آیت‌الله عبدالکریم فرحانی» شب گذشته در مراسم عزاداری وفات حضرت خدیجه کبری (س) که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) اندیمشک برگزار شد اظهار کرد: برخی اعتقاد دارند تاریخ مذکر است و در حرکت‌های اصلی تاریخ فقط مردان نقش‌آفرینی کرده‌اند اما دین اسلام این اندیشه را به صورت کامل غلط می‌داند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به بیان مطالبی در رابطه با مسئله جایگاه زن در دین اسلام پرداخت و افزود: قرآن کریم نگاه ویژه‌ای به زنان و جایگاه آنها دارد چرا که نقش مهمی را در حرکت انبیاء رقم زده‌اند.

 

وی با بیان اينکه قرآن کریم به ما نشان داده در حرکت انبیاء و در مقاطع مختلف تاریخ، نقش زنان قوی‌تر، روشن‌تر و بسیاری از اوقات هم مؤثرتر از مردان بوده است اذعان کرد: باید منطق دین اسلام و قرآن کریم در رابطه با زنان را یاد بگیریم و در جامعه ترویج دهیم.

 

آیت‌الله فرحانی با اشاره به اینکه خداوند سبحان با کار کردن زنان بیرون از خانه مشکلی ندارد و زنان می‌توانند کار اقتصادی کنند، به ایجاد حرکت بپردازند و بدرخشند تصریح کرد: در منطق اسلام و قرآن، زنان می‌توانند حرکت معنوی و اجتماعی ایجاد کنند و در به وجود آمدن انبیای بزرگ، نقش مؤثری داشته باشند.

 

وی ضمن اشاره‌ به ابعاد مختلف شخصیت نورانی و جایگاه حضرت خدیجه کبری (س) عنوان کرد: حضرت ام‌المؤمنین (س) نقش بزرگ و مؤثری را در راستای شکل‌گیری حرکت پیامبر اکرم (ص) ایفا کرد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبر با بیان اينکه نقش‌های بسیار مؤثری در شخصیت حضرت خدیجه (س) محقق شد بیان کرد: این بانوی بزرگوار از نظر اقتصادی ثروتمندترین زن عرب بود و تجارت و کار اقتصادی می‌کرد.

 

وی ادامه داد: ثروت عجیب و منزلت اجتماعی حضرت خدیجه (س) با مدیریت حضرت محمد (ص) به عنوان یک جوان مؤمن کاردان امین و پاک‌دست، شرایطی را در مکه به وجود آورد که موازنه بنی‌امیه و بنی‌هاشم بر هم خورد.

 

آیت‌الله فرحانی اضافه کرد: حضرت خدیجه (س) به عنوان زنی بزرگ و قطب اقتصادی و مدیریتی مکه، کارهای بزرگی را انجام داد و اموال، شخصیت و جایگاه خود را صرف اسلام کرد.

 

وی با اشاره به جایگاه و نقش ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: این ماه فرصتی ارزشمند برای تمرین زهد، تقوا و رفاقت با خداوند متعال است.

 

کد خبر 1165734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha