۸۰ میلیارد تومان به موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی اختصاص یافت

فلاحی از اختصاص ۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا فلاحی» امروز (۲۵ فروردین) در نخستین جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سال جاری اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن پنجم اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس و با توجه به ملی و بین‌المللی بودن موضوع امیدواریم به صحرای طبس با نگاه ملی و بین‌المللی پرداخته شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اختصاص  ۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان طی مدت سه سال، گفت: تاکنون از اعتبارات مصوب سال ۱۴۰۰ که حدود ۳.۵ میلیارد تومان بوده، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته و سه میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی پیش‌بینی شده بود که تاکنون ۷۵۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو پنج استان فاقد موزه دفاع مقدس است، عنوان کرد: همزمان با آغاز عملیات اجرایی پروژه موزه دفاع مقدس می طلبد که دستگاه‌هایی اجرایی همچون شهرداری اقدامات لازم را آغاز کنند.

 

فلاحی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه  در ۶۲ نقطه استان شهید گمنام داریم که ۴۰ یادمان تکمیل شده است، تصریح کرد: همچنین ۱۱ یادمان شهدیا گمنام در سطح استان در حال اجراست و ۱۱ یادمان نیاز به تامین اعتبار دارد که مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و همراهی دستگاه‌های اجرایی امیدواریم بتوانیم امسال یادمان‌های شهدا را به اتمام برسانیم.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی به تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس استان اشاره کرد و گفت: تاکنون هزار و ۸۶۰ مدخل در استان شناسایی شده که ۶۰۰ مدخل به‌صورت کشوری به تصویب رسیده است.

 

به گفته وی در راستای تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان جنوبی ۳۱۵ هزار سند جمع‌آوری و ۵۱ هزار ساعت مصاحبه انجام شده است اما دستگاه های اجرایی باید نسبت به جمع‌آوری اسناد توجه بیشتری داشته باشند.

کد خبر 1165775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha