رمضان، تنها ماهی است که نام آن در قرآن آمده است

حجت الاسلام فاطمی نسب،گفت: رمضان، تنها ماهی است که نام آن در قرآن آمده است. این ماه، نزد مسلمانان احترام و جایگاه ویژه‌ای دارد و مسلمانان به عبادت در آن اهتمام ویژه‌ای دارند.

حجت الاسلام  جواد فاطمی نسب در  گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: ماه رمضان ماه تقویت تقوا و روحیه پرهیز از گناهان است و باید خداوند را بخاطر درک این ماه مبارک شاکر بود .

 

 

امام جمعه سرپل ذهاب افزود : پیامبر اسلام (ص) در خصوص ماه مبارک رمضان می فرماید:« ای مردم دربهای بهشت در ماه رمضان باز شده است و از خداوند بخواهید که بر شما نبندد و دراین ماه دربهای جهنم بسته می شود »پس از خدا بخواهید که بر شما باز نکند و شیاطین در بند هستند پس از خدا بخواهید که آنها را بر شما مسلط نسازد .

 

 

وی خاطر نشان کرد:روزه داری فقط درک تشنگی و گرسنگی نیست به سفارش پیامبر اسلام در خصوص این ماه مبارک پیامبر اسلام (ص) می فرماید: بهترین عمل در این ماه پرهیز از گناهان است ، زبانتان را حفظ کنید ، چشمانتان را از آنچه که نگاه کردن به آن حرام است ببندید و گوشهایتان را از آنچه که شنیدن آن حلال نیست ببندید .

 

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد :ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کریم در آن و ویژگی های منحصری که دارد در میان ماه های سال قمری برترین است؛ قرآن کریم می فرماید: «ماه رمضان ماهی است که قرآن برای هدایت انسان ها در آن نازل شده است.».

 

 

کد خبر 1165827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha