بیش از ۲۰۰ هزار نفر اتباع بیگانه در شیراز حاضر هستند

پاک فطرت گفت: در شیراز بیش از ۲۰۰ هزار نفر اتباع خارجی داریم که باید این افراد ساماندهی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا پاک فطرت»، امروز (پنج شنبه 25 فروردین) در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شیراز که در این فرمانداری برگزار شد، گفت: فرصت خدمت زود تمام می شود و لازم است مدیریت ارشد استان از ظرفیت فرماندار سابق استفاده کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرماندار مثل ناخدایی می ماند که کشتی را هدایت می کند و اگر خوب هدایت کند به آینده خوبی رهنمود می سازد، تاکید کرد: فرماندار باید بداند چه می کند و همه دستگاه ها باید بدانند فرماندار مدیر ارشد اجرایی آن شهرستان است.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بحث اقتصادی و تولید نگرانی دارند، تاکید کرد: ایشان 10 سال است که نام سال ها را بر اساس اقتصادی می گذارند و این بزرگوار به عنوان پدر معنوی ایران، با چه تلاش و پشتمار کار می کنند و من هم گفتم باید روزانه 16 ساعت کار کنم.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق شعار سال گذشته مجلس کارهای زیادی کرد و امسال هم نتیجه آن را خواهیم دید، افزود: فرماندار شیراز باید فردی شجاع و اقتصادی باشد و با سرمایه گذار جلسه بگذارد و قرارداد اقتصادی بنویسد و اشتغال برای مردم به وجود بیاورد.

پاک فطرت با اشاره به اینکه از لحاظ بیکاری شیراز در رتبه های خوبی قرار ندارد و در رتبه های آخر است، تاکید کرد: 40 درصد جمعیت فارس در شیراز زندگی می کنند و امروز بزرگترین کار امنیتی حل مشکلات اقتصادی و اشتغال برای مردم و بزرگترین کار فرهنگی ایجاد فرهنگ کار و تلاش و ایجاد اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه اگر فرماندار بودم سعی می کردم روزانه 16 ساعت کار کنم و در فرمانداری خود را حبس نمی کردم و به دنبال بررسی مشکلات و رفع آن بودم، اظهار کرد: در شیراز بیش از 200 هزار نفر اتباع خارجی داریم که باید این افراد ساماندهی شوند.

پاک فطرت با اشاره به اینکه کنترل بازار و فعال سازی اداره تعزیزات حکومتی است که به نظر من بازار رها شده است، اضافه کرد: به نظرم هر هفته باید روزانه بازار رصد شود و امروز یک جنس در شیراز در نقاط مختلف قیمت های مختلف دارد که باید فرماندار توجه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه نظارتی بر بهداشت وجود ندارد و برخی مواد خوراکی به شکل نامناسب تهیه و باعث بروز سرطان می شود، افزود: توجه به زنان بی سرپرست و بد سرپرست و کودکان خیابانی باید در دستور کار باشد و باید با همکاری بهزیستی و کمیته توجه به این اقشار شکل گیرد.

پاک فطرت با اشاره به اینکه با گردشگری می توان اشتغال فارس را حل کرد و باید به سازمان های مردم نهاد توجه شود، افزود: پیگیری مسائل آب شرب و آب کشاورزی مهم است و حفاظت از آب های زیرزمینی باید مورد توجه قرار گیرد و باید در مورد حفر آب های بدون ضابطه جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به شرکت های دانش بنیان و نخبگان باید در دستور کار فرماندار باشد، تاکید کرد: توجه به امر آموزش و پرورش و آموزش عالی باید انجام شود و حفظ منابع طبیعی و محیط زیست باید در دستور کار باشد و زمین های منابع طبیعی را تفکیک و به باغ شهر تبدیل می کنند که باعث می شود اکوسیستم طبیعت بهم بریزد و زمانی که سرمایه گذار از شما زمین می خواهد ندارید.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری انتخابات یک ماه کافی است، تاکید کرد: انتخابات روال کار خود را دارد که فرماندار باید کارهای دیگر را انجام دهد.

پاک فطرت گفت: اگر در بحث ترافیک درست عمل نکنید اول مهر که مدارس باز می شوند شیراز شهر پرترافیک خواهد بود.

کد خبر 1165837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha