توجه به مسائل فرهنگی و هنری مناطق کم برخوردار در دستور کار قرار دارد

درخشان حرکت قرآنی امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد را محصول هم گرایی، تعامل، ارتباط و فعالیت‌های مشترک با دستگاه های فرهنگی دانست و گفت: توجه به مسائل فرهنگی و هنری مناطق کم برخوردار در دستور کار قرار دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، امین درخشان شامگاه پنجشنبه در آئین محفل انس با قرآن و همایش «جهاد تبیین» که در مصلی امام هادی (ع) شهر پاتاوه برگزار شد، اظهار کرد: از مهم ترین آثار و برکات معنوی ماه مبارک رمضان در حقیقت همین است که ما توفیق داریم که تقرب به درگاه الهی و انس با قرآن را در این ماه بیش از هر زمان دیگری تجربه و این مجالس، همنشینی ها و انس با قرآن در این ماه بهره ببریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدون تردید انس با قرآن، یعنی قرارگرفتن در مسیر حق، سعادت و عدالت که همان مسئله مهمی بوده که امروز بیش از هر زمان دیگری به این مسیر نیاز داریم.

 

وی ادامه داد: اگر امروز بیشتر از زمان‌های دیگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه وجود دارد، نیاز به این مسائل بیش از گذشته احساس می‌شود که بخش زیادی از این آسیب‌ها، به دلیل فاصله گرفتن از مبانی، مضامین و مفاهیم قرآنی است.

 

درخشان اظهار امیدواری کرد با بهره گیری از مبانی و مفاهیم قرآنی در همه ابعاد زندگی بهره ببریم، زیرا قرآن تنها تلاوت و جزء خوانی نیست، بلکه همه هنرهای رایجی که ما با آن سر و کار داریم، تجلی و زیبایی آنها در قرآن وجود دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر امروز فیلم سینمایی فاخر، ارزشمند و هنرهای تجسمی و خوشنویسی و همه ابعاد قرآنی بخواهیم تولید کنیم، می بینیم که سراسر همه آنها و هنرها در قرآن تجلی می شود و خود قرآن نیز سرشار از مولفه‌های هنری است.

 

وی حرکت قرآنی امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد را محصول هم گرایی، تعامل، ارتباط و فعالیت‌های مشترک با دستگاه های فرهنگی دانست و یادآور شد: امروز فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، فرهنگی سپاه فتح، جبهه فرهنگی انقلاب، دارالقرآن و سایر مجموعه‌های فرهنگی بنا را بر این گذاشتند که فعالیت های فرهنگی را در یک مسیر و در کنار هم برای مردم و توجه به بُعد مردمی کردن برنامه ها آغاز کنند.

 

درخشان گفت: فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در مسائل قرآنی در مناطق کمتر برخوردار و مناطقی که ادارات فرهنگ ارشاد اسلامی ارتباطات ساختاری کمتری دارند، حتی در مناطق محروم و روستایی همه فعالیت‌ها را حمایت خواهیم کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به شرط اینکه در مجموعه این مناطق یک هم گرایی، طرح و برنامه‌ای در حوزه مسائل فرهنگی و قرآنی از ما مطالبه شود، بدون تردید حمایت خواهیم کرد، چرا که اعتقاد داریم بخشی از مردم استان امروز در مسائل فرهنگی مظلوم واقع شده‌اند و بنا داریم با یک تمرکززدایی و نگاه به سیاست عدالت فرهنگی در مسائل مختلف استان به این موضوعات توجه ویژه داشته باشیم.

 

وی درگذشت حجت الاسلام خادم پیر را که عمری در خدمت به مساجد و مبانی دینی در این بخش سپری کردند تسلیت گفت و یاد و خاطره شاعر آئینی مرحوم محمودی و همچنین مرحوم سیدحسین بیناپور از کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی که از فرزندان این منطقه بودند را گرامی داشت.

 

گفتنی است در این محفل قرآنی و همایش «جهاد تبیین» که در مصلی امام هادی (ع) پاتاوه برگزار شد، قاریان بین المللی و استان کهگیلویه و بویراحمد به قرائت قرآن پرداختند که مورد تحسین امام جمعه و مردم منطقه قرار گرفتند.

 

 

 

 

کد خبر 1165976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha