کاهش تصادفات دغدغه مهم دستگاه قضایی است/افزایش پرونده های سرقت

اسدی با اشاره به آمار بالای تصادفات گفت: کاهش تصادفات دغدغه مهم دستگاه قضایی با همکاری نهادهای متولی در استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «حجت اسدی« در برنامه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان اصفهان در جمع خیرین اظهارداشت: تصادفات یکی از مهمترین موضوعات پرونده های قضایی در استان است که تلاش برای کاهش آن مورد توجه دستگاه قضایی است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: معاون پیشگیری از وقوع جرم و معاونت فرهنگی و اجتماعی دادگستری با همکاری پلیس و ادارات حوزه راه و شهرسازی رفع نقاط حادثه خیر و اصلاح هندسی جاده ها را دنبال می کنند.

 

وی ادامه داد: بررسی عوامل موثر در تصادفات و تلاش برای کاهش وقوع آن مورد توجه و دغدغه این نهادها قرار دارد که نتایج موثری نیز از اجرای طرح و پروژه ها به دست آمده است.

 

اسدی رسیدگی سریع به پرونده های تصادفات را جز برنامه های دادگستری کل استان اصفهان در سال های اخیر اعلام کد و اذعان داشت: ارجاع پرونده های حوادث جاده ای به شورای حل اختلاف و همکاری بیمه ها در پرداخت غرامت

روند رسیدگی را از مدت زمان طولانی ماهانه به یک روز رسانده است.

 

وی اضافه کرد: پرونده های تصادف منجر به فوت و یا حادثه ناشی از حالت مستی راننده در دادسراها را بررسی شده و به شورای حل اختلاف ارجاع نمی شود.

 

*افزایش پرونده های سرقت

 

معاون برنامه ریزی دادگستری اصفهان با اشاره به تدابیر صورت گرفته در حوزه رسیدگی به تصادف خاطرنشان کرد: ورودی پرونده در این موضوع در یک سال گذشته کاهش یافته اما در خصوص برخی از مولفه های مجرمانه مثل سرقت و

کلاهبرداری روند افزایشی را داشته ایم.

وی تنوع شگرد مجرمین و همچنین شرایط سخت اقتصادی را در افزایش سرقت مهم خواند و گفت: باید دولت عزم خود را در رفع نیازهای معیشتی و از طرفی مردم نیز هوشیاری خود را نسبت به راهبردهای مجرمانه افزایش دهند.

 

کد خبر 1166004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha