رسالت مسئولان فرهنگی صیانت از کارکردهای دین است/ غیرت دینی جوانان هدف توطئه های دشمنان

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به اینکه دشمن غیرت دینی جوانان را هدف قرار داده است، گفت: باید بسترهای فراهم شود که جوان لذت های مادی و معنوی روزه داری را درک کند چون آنوقت فریب دشمن را نخواهد خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محسن مشرفی» امروز (۲۶ فروردین) در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه ثمره روزه داری دستیابی به تقوا و پرهیزگاری است، اظهار کرد: اراده یکی از لذت های روزه داری است و آیت الله ملکی تبریزی می فرماید: «روزه داری باعث صفای قلب، تواضع، شکستن شدت شهوات، آمادگی برای انجام عبادت و بندگی خدا و بی رقبتی به دنیا و توانایی برای احسان و‌نیکوکاری می شود».

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه دشمن غیرت دینی جوانان را هدف قرار داده است، افزود: باید بسترهایی فراهم شود که جوان لذت های مادی و معنوی روزه داری را درک کند چون آن وقت فریب دشمن را نخواهد خوردر پس رسالت سنگین مسولان فرهنگی صیانت از کارکردهای دین است. 

 

وی با تاکید بر تبیین کارکردهای دین در قالب های مختلف افزود: دشمن در مقابل عنصر دین به شدت آسیب پذیر است لذا این طراحی ها بر علیه دینداری جامعه اسلامی انجام می شود. 

 

حجت الاسلام مشرفی بیان کرد: اگر جوانان ارزش و کارکرد دین را فهمیدند در مقابل طرح و هجمه دشمن هوشیار و‌ بیمه خواهد شد.

 

وی ادامه داد: امام صادق(ع) می فرمود: «امير المؤمنين عليه السلام در سخنرانى هاى خود اين جمله را بسيار مى فرمود : اى مردم! ديندار باشيد، ديندار! اگر گناه كنيد و ديندار باشيد بهتر است از اين كه نيكى كنيد و بى دين باشيد؛ زيرا گناه، در آن آمرزيده مى شود و نيكى در بى دينى پذيرفته نمى شود.»

 

امام جمعه موقت بیرجند با تبریک ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: در روایات آمده است که اگر فضیلت ها و‌ کمالات در قالب شخصی مجسم شود آن شخص حسن بن مجتبی(ع) است و مسئولان باید به تأسی از حضرت در خدمت محرومان و نیازمندان باشند.

 

وی با اشاره به سالروز ۲۹ فروردین و روز ارتش، بیان کرد: در پیام حضرت امام راحل آمده است« ارتش محترم در این روز در شهرستان‌هاى بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازند و پشتیبانى خود را از جمهورى اسلامى و ملت بزرگ ایران و حضور خود را براى فداکارى در راه استقلال و حفظ مرزهاى کشور اعلام نمایند. ملت ایران موظفند از ارتش اسلامى استقبال کنند و احترام برادرانه از آنان نمایند. اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام و ارتش اسلامى است و ملت شریف لازم است آن را به این سِمت رسماً بشناسند و پشتیبانى خود را از آن اعلام نمایند».

 

حجت الاسلام مشرفی با تقدیر از عوامل برنامه تلویزیونی زندگی پس از زندگی در ماه رمضان و‌ فیلم سینمایی موقعیت مهدی، افزود: در این شرایط که دشمن تهاجم فرهنگی دارد اینگونه فیلم ها و برنامه های فاخر حق جوانان است تا مسیر درست را انتخاب کنند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه تفکر در رأس برنامه های شب قدر است، در ادامه عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام بر زنده بودن مسئله فلسطین و بیداری و تحرکات جوانان تأکید کردند. 

 

 

کد خبر 1166016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha