تحقق امنیت اقتصادی نیاز به کار جهادی و تلاش مضاعف دارد

امام جمعه سنندج امنیت اقتصادی به اندازه امنیت اجتماعی حائز اهمیت است، گفت: برای تحقق امنیت اقتصادی نیاز به کار جهادی و تلاش مضاعف هست.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار کرد: فقر و گرانی به عنوان چالش جدی در جامعه است و از مسئولان انتظار می‌رود برای رفع این مشکلات راهکارهای علمی و قابل عملیاتی شدن ارائه کنند.

 

 

وی با بیان اینکه مشکلات جامعه با جلسات پشت میزنشینی و شعار حل نمی‌شود، افزود: مردم نیازمند کار عملیاتی و حضور میدانی مسوولان در عرصه هستند.

 

 

امام جمعه سنندج بیان کرد: قشر ضعیف و نیازمند جامعه بیش از هر زمانی زیر فشار اقتصادی هستند لذا مسئولان باید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه رفع مشکلات را فراهم سازند.

 

 

ماموستا رستمی افزود: گرانی مسکن و افزایش نرخ اجاره بهای مسکن از دیگر مشکلات امروز در جامعه است که باید در این زمینه چاره‌اندیش شود.

 

 

وی با بیان اینکه ما مسلمان و امت پیامبر هستیم و باید به همدیگر رحم کنیم گفت: نباید به خاطر طمع و درآمد بیشتر به دیگران به ویژه قشر نیازمند فشار بیاوریم چرا که فقر و مشکلات اقتصادی زمینه افزایش آسیب‌های اجتماعی و گناه را در جامعه فراهم می‌سازد.

 

 

امام جمعه سنندج اذعان کرد: هر کدام از ما در هر جایگاهی نسبت به جامعه و اطرافین خود مسوول هستیم و باید با مسوولیت‌پذیری زمینه رفع مشکلات را در جامعه فراهم سازیم.

 

 

وی با بیان اینکه رفع مشکلات نیازمندان و کمک به مردم محروم تنها رسالت دولت و مسئولان نیست، گفت: این دستور خداوند تبارک و تعالی و امر پیامبر است که در مسیر کمک به همنوع هرآنچه در توان داریم را به کار بگیریم.

 

 

وی در ادامه از امنیت به عنوان بزرگترین سرمایه جامعه نام برد و گفت: امنیت اقتصادی نیز به اندازه امنیت اجتماعی اهمیت دارد لذا برای تحقق امنیت اقتصادی نیاز به کار جهادی و تلاش مضاعف هست.

 

 

امام جمعه سنندج با تبریک روز ارتش، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی در مسیر دفاع از کشور و تمامیت ارضی ایثار و از خودگذشتگی را با تمام وجود معنا کردند.

 

 

وی افزود: نقش ارتش و نیروهای مسلح در پیروزی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی در برابر دشمنان تا دندان مسلح بسیار بی‌بدیل بود و ملت ما با وحدت و همدلی دشمنان را شکست دادند.

 

 

ماموستا رستمی همچنین به میزان فطریه امسال براساس نظر شورای افتای استان پرداخت و گفت: فطریه امسال به ازای هر نفر ۳۰ هزار تومان است و فدیه ماه رمضان هم براساس نظر شورای افتای استان روزی ۸ هزار تومان و برای کل ماه ۲۴۰ هزار تومان برای هر فرد تعیین شده است.

 

 

ماموستا رستمی تصریح کرد: عبادت انسان را روز به روز به خداوند نزدیک می‌کند و باید سعی کنیم در ماه مبارک رمضان که ماه رحمت و برکت است بتوانیم به تقوای الهی دست پیدا کنیم.

کد خبر 1166078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha