مسجد دانشگاه الهی برای مومنان است

آیت الله عابدینی گفت: هر مومنی در نظام الهی دانشجوی دانشگاه الهی است که این دانشگاه الهی، مسجد است و کتاب آن قرآن و آموزه های الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه26 فروردین) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: پانزدهم ماه مبارک رمضان برابر با ولادت امام حسن مجتبی (ع) است که در حدیثی از این امام بزرگوار آمده است اگر کسی با مسجد سروکار داشته باشد و نماز جماعت خود را تا جایی که بتواند در مسجد بخواند و به نماز جماعت اهمیت دهد خداوند متعال او را مورد لطف فراوان قرار می دهد.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: خداوند سبحان فرموده در ساعات اقامه نماز باید داد و ستد و خرید و فروش را رها کرده و به نماز جمعه روید و کاری که در زمان نماز انجام شود آن کار برکت ندارد و خداوند متعال فرموده خیر شما در این است که مطیع خدا باشید و به نماز جماعت بپردازید و بعد از نماز به دنبال کار رفته و دنبال فضل خداوند باشید و ما اگر به دنبال فضل خدا باشیم رزق با برکت نصیب مان شده و خداوند زندگی با برکتی را به ما می دهد.

 

وی تصریح کرد: درواقع وعده گاه همه خوبان نماز جماعت و مسجد است و بهترین دوستان را می توان در مساجد و جلسات قرآن پیدا کرد و رحمت خداوند متعال در مسجد است و مسجد مرکز توزیع رحمت خداوند سبحان است.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: در مسجد است که انسان قوانین و راه های هدایت و دوری از زشتی ها را می آموزد و هر مومنی در نظام الهی دانشجوی دانشگاه الهی است که این دانشگاه الهی، مسجد است و کتاب آن قرآن و آموزه های الهی است.

 

وی در ادامه اعلام کرد: روز ولادت امام حسن (ع) روز اکرام و تکریم از خیرین نامگذاری شده است و خوشبختانه در استان قزوین خیران اقدامات خوبی را در کمک به نیازمندان و توجه به ایتام دارند که جای تشکر دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به روز ارتش و نیروی زمینی اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرموده اند مهمترین عامل در راه حفظ امنیت خارجی ملت ایران استحکام و اقتدار نیروهای مسلح است و ارتش مقتدر جمهوری اسلامی، بسیج مردمی و نیروهای مسلح ایران اسلامی اجازه نمی دهند دشمن چشم طمع به خاک این کشور داشته باشد.

 

وی در ادامه تأکید کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیری که داشتند حکام سعودی را در خصوص جنگ با یمن نصیحت کردند و فرمودند شما می دانید ذره ای علامت پیروزی در جنگ با یمن برای شما وجود ندارد بنابراین چرا سماجت می کنید، عده ای می خواهند مسلمانان را به نابودی کشیده و با دستان شما یمن را از بین ببرند بنابراین عامل شیطان نشوید.

 

آیت الله عابدینی در ادامه به فرارسیدن شب های احیا اشاره کرد و افزود: شب احیا یعنی شب را به بیداری سر کرده و حیات معنوی کسب کنیم و از همین الان باید مراقب اعمال خود باشیم تا در شب قدر مورد توجه خداوند سبحان قرار گیریم.

 

وی یادآور شد: باید پرونده اعمال مان و کارهایی که طی سالی که گذشت انجام داده ایم را بررسی کنیم و اگر گناهی داشتیم توبه کرده و برای آینده برنامه ریزی کنیم که دیگر مرتکب این خطاها نشویم.

 

کد خبر 1166081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha