دعوت از خیران برای آزادی زندانیان محکومیت مالی فارس در ماه رمضان

ابراهیمی گفت: ۸۵۰ زندانی جرایم غیر عمد در فارس، چشم انتظار دستان سخاوتمند خیران هستند و ماه مبارک رمضان فرصت معنوی خوبی برای سهیم شدن در آزادی زندانیان محکومیت مالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسحاق ابراهیمی»، امروز (جمعه 26 فروردین) در ویژه برنامه تلویزیونی «افطار وصال» شبکه فارس گفت: وجود زندان یک ضرورت اجتماعی و انکارناپذیر است و  باید مخصوص نگهداری افراد دارای جرایم خاص باشد.

مدیرکل زندان های فارس افزود: در حال حاضر حدود 850 زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان هستند و فارس رتبه دوم تعداد زندانیان جرایم غیرعمد در سطح کشور را دارد.

وی اضافه کرد: خشکسالی، نوسانات اقتصادی، بیماری کرونا و عوامل اجتماعی موجب بدهکاری برخی از زندانیان شده و بودن زندانیان جرایم غیرعمد در زندان ها دردی از جامعه دوا نمی کند.

ابراهیمی تاکید کرد: مراجع قضایی استان به بدهکاران مالی کمک خوبی کرده اند اما زندانیان به تنهایی نمی توانند بدهی خود را به شکات بپردازند.

وی ادامه داد: با برگزاری جشن های گلریزان به صورت محدود با دعوت موردی از خیرین، 470 نفر به جرم محکومیت مالی با مجموع بدهی 236 میلیارد و 800 میلیون تومان از زندان های فارس آزاد شده اند.

ابراهیمی اضافه کرد: مددکاران در زندان های فارس و ستاد دیه استان با تشکیل پرونده و برگزاری جلسات متعدد با شکات، شاهد گذشت 93میلیارد و 600 میلیون تومانی شکات از حق و حقوق خود بوده ایم و 105 میلیارد تومان اعسار نیز توسط مراجع قضایی پذیرفته شده و 33 میلیارد تومان نیز توسط ستاد دیه کشور و استان فارس پرداخت شده است.

وی اعلام کرد: خیران فارس در این زمینه 18 میلیارد تومانی داشته اند و فارس در این خصوص در صدر کشور قرار دارد و  850 زندانی جرایم غیر عمد در فارس، چشم انتظار دستان سخاوتمند خیران هستند و ماه مبارک رمضان فرصت معنوی خوبی برای سهیم شدن در آزادی زندانیان محکومیت مالی است.

کد خبر 1166112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha