برپایی محافل قرآنی باید در تمامی روزهای سال استمرار داشته باشد

بهروزی‌فر با بیان اینکه برپایی محافل قرآنی باید در تمامی روزهای سال استمرار داشته باشد گفت: امروز نیازمند برپایی محافل و مجالس قرآنی در سراسر کشور هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، محفل انس با قرآن همزمان با سیزدهمین شب از ماه مبارک رمضان و به مناسبت گرامیداشت هفته قرآن و عترت گیلان شب گذشته(جمعه،۲۶ فروردین) به میزبانی مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک امام فومن و با تلاوت «وحید نظریان» قاری بین‌المللی برگزار شد.

 

«خلیل بهروزی فر» در این مراسم با بیان اینکه ماه رمضان ماه نزول قرآن و ضیافت الهی است با اشاره به هفته قرآن و عترت گیلان گفت: قرآن ترسیم نقشه راهی برای سعادت و کمال انسان است و خداوند فرموده است، قرآن را نازل کردیم و با آن پیامبران را هم فرستادیم تا این کتاب را برای بشریت به جهت رسیدن به تعالی و کمال الهی تبیین کنند.

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه محافل قرآنی در ارتباط با رشد و تعالی انسان نقشی تاثیرگذار دارد افزود: باید تمام لحظات زندگی انسان با آیات هستی‌بخش قرآن و مفاهیم و معارف قرآنی عجین شود تا اثرات آن را در تمام شئون زندگی مشاهده کنیم.

 

وی ادامه داد: امروز قرآن و عترت در ارتباط با تعلیم و تربیت نسل جوان باید اولویت بوده تا اثرات خوبی در جهت تقویت ایمان، تذهیب و تزکیه آنان داشته باشد.

 

 

بهروزی فر برپایی محافل قرآنی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، محافل قرآنی در کشور به ویژه استان گیلان و شهرستان فومن رونق گرفت و تربیت قرآنی کودکان و نوجوانان دستور کار شد.

 

وی با بیان اینکه امروز نیازمند برپایی محافل و مجالس قرآنی در سراسر کشور هستیم اظهارکرد: به جهت اینکه بتوانیم جوانان را به‌عنوان مهمترین و والاترین سرمایه نظام در ارتباط با مسائل و حواشی که آنان را احاطه کرده، مصون سازی کنیم باید تربیت قرآنی را در راس امور قرار دهیم چرا که یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند جوانان را در جهت صراط مستقیم قرار دهد، ترویج معارف و مفاهیم قرآنی است.

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس خواستار برگزاری محافل قرآنی در تمام طول سال به‌منظور تربیت قرآنی جوانان شد و گفت: این تلاش‌ها باید مستمر و اثربخش باشد و در مناسبت‌هایی چون هفته قرآن و عترت جلوه کند.

 

وی تاکید کرد: همه روزها و لحظات زندگی بایستی در راستای معارف و آیات هستی بخش قرآن باشد تا الگوی زندگی بشریت قرار گیرد.

 

بهروزی فر خواستار برگزاری پرشور محافل قرآنی با همت دستگاه‌های متولی چون اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، پایگاه‌های بسیج، مراکز فرهنگی، قرآنی و تشکل‌های قرآنی در جهت ترویج فرهنگ قرآنی شد و خاطرنشان ساخت: همه دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های مردمی در این راستا مشارکت داشته تا شاهد پررنگ بودن محافل قرآنی در سطح کشور باشیم.

 

 

*با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی جوانان را به سمت مساجد جذب کنیم

«موسی فکور» نیز در این محفل با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از برکات ماه رمضان، ترویج فرهنگ قرآنی را در جامعه خواستار شد و گفت: محافل قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی انسان و به تبع آن جامعه بسیار تاثیرگذار است و در جامعه امروز که از هر سو با هجمه‌های فرهنگی دشمن مواجه‌ایم، توسل به قرآن و معارف قرآنی بهترین راه مقابله با این هجمه‌ها است.

 

فرماندار فومن با بیان اینکه همه جوانان باید در مسیر قرآن قرار گیرند افزود: جوانان باید در مسیر رشد و تعالی قرآنی قرار گیرند تا بتوانند در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن مقاومت کرده و در راه کمال گام بردارند.

 

وی با اشاره به اهمیت تشکیل پایگاه‌های قرآنی در مساجد اظهارکرد: مساجد از صدر اسلام پایگاه و محور همه فعالیت‌های نظامی و فرهنگی بود و انقلاب اسلامی ما هم از مساجد شکل گرفت و امروز برای تداوم انقلاب نیز باید پایگاه‌های فرهنگی و قرآنی در مساجد دایر شود.

 

فکور با بیان اینکه اگر مساجد محور فعالیت‌های مختلف قرار گیرد، موفق‌تر خواهیم بود تصریح کرد: باید با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی جوانان را به مساجد جذب کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف مورد هجمه دشمن قرار دارد و یکی از کانون‌هایی که می‌تواند در این عرصه مقاومت ایجاد کند محور قرار دادن مساجد است.

 

کد خبر 1166192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha