ضرورت صرفه‌جویی همه مردم در مصرف آب

جهانگیری گفت: با توجه به پیش‌بینی کارشناسان، اگر در فصل بهار باران قابل ملاحظه‌ای نبارد، تنش آبی امسال نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود و در همین راستا ضرورت دارد همه مردم صرفه‌جویی در مصرف آب را داشته باشند.

«پیمان جهانگیری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با اشاره به برگزاری نشست کارگروه حفاظت منابع آب شهرستان اندیمشک اظهار کرد: با توجه به تنش آبی در سال جاری، کشت برنج در کل استان خوزستان ممنوع اعلام شده است و کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند.

 

فرماندار اندیمشک با بیان اينکه با توجه به‌ کاهش بارندگی در حوضه کرخه میزان آب ذخیره شده پشت سد کرخه در حال حاضر حدود ۴۰ متر زیر تراز نرمال است افزود: میزان آب ذخیره شده پشت سد دز نسبت به سد کرخه مقداری بهتر است.

 

وی ضمن هشدار نسبت به گرمای زودرس اذعان کرد: ضرورت دارد کشاورزان و عموم مردم نسبت به رعایت الگوی مصرف آب و صرفه‌جویی اهتمام ورزند و از هدر رفت آب جلوگیری کنند.

 

جهانگیری تصریح کرد: لازم است کشاورزان سیستم آبیاری سنتی که مصرف بیش از حدی را دارد کنار بگذارند و به سمت سیستم آبیاری هوشمند قدم بردارند.

 

وی عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی کارشناسان، اگر در فصل بهار باران قابل ملاحظه‌ای نبارد، تنش آبی امسال نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود و در همین راستا ضرورت دارد همه مردم صرفه‌جویی در مصرف آب را داشته باشند.

 

فرماندار اندیمشک بیان کرد: باید از برداشت غیرمجاز آب از بستر رودخانه‌ها جلوگیری و چاه‌های آبی که به صورت بی‌رویه در حال استخراج آب و تضعیف سفره‌های زیرزمینی هستند، پلمپ شوند.

 

وی یاد آور شد: ادارات جهاد کشاورزی و منابع آب باید با برگزاری نشست‌ها و اطلاع‌رسانی عمومی، کشاورزان را نسبت به خشکسالی موجود و رعایت الگوی کشت آگاه کنند.

 

کد خبر 1166195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha