از حضور پررنگ نوجوانان در مراسم جزء خوانی قرآن کریم تا دلگرمی بچه ها به امام جماعت

حیدری گفت: مراسم جزء خوانی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان از ابتدای ماه مبارک رمضان به صورت روزانه در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر بن با حضور پررنگ نونهالان، نوجوانان و جوانان عضو کانون فرهنگی هنری «شهید علم الهدی» برگزار می شود.

«علی اصغر حیدری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: مراسم جزء خوانی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان از ابتدای ماه مبارک رمضان به صورت روزانه در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر بن با حضور پررنگ نونهالان، نوجوانان و جوانان عضو کانون فرهنگی هنری «شهید علم الهدی» برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید علم الهدی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر بن ادامه داد: در این آیین معنوی امام جماعت، هیئت امنا، اعضای کانون و مردم مومن و روزه دار شهر بن نیز حضور دارند.

 

وی با اشاره به ثواب قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: بر اساس احادیث و روایات، ثواب خواندن یک آیه از قرآن در ماه مبارک رمضان برابر است با یک ختم قرآن و همین یک دلیل کافی است تا شوق و ذوق مومنین و روزه داران را جهت خواندن کلام الله دو چندان کند.

 

حیدری بابیان اینکه برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و حضور بیشتر مردم در مسجد برگزار می شود گفت: هرساله با شروع ماه مبارک رمضان آیین جزء خوانی کلام وحی در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر بن با شور و شوق خاصی برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید علم الهدی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر بن، ترویج معارف دینی و قرآنی، جذب هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان و جوانان به مسجد، نماز و قرآن و استفاده بهینه از ظرفیت مساجد را از اهداف برنامه های ماه مبارک رمضان به ویژه جزء خوانی برشمرد.

 

مدیر کانون مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر بن اظهار داشت: این کانون با داشتن ۲۲۹ عضو نونهال، نوجوان و جوان در طول ماه مبارک رمضان نسبت به برگزاری برنامه های متنوع قرآنی و فرهنگی اقدام کرده است.

 

وی با اشاره به همکاری سایر ارکان مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر بن در اجرای روزانه مراسم جزء خوانی افزود: شاخصه ای که محفل جزء خوانی قرآن کریم مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر بن دارد حضور پررنگ و منضبط نونهالان، نوجوانان و جوانان است که این شور و حضور را در مرحله اول لطف خدا و پس از آن وجود امام جماعت مردمی این مسجد است که باعث پشت گرمی و تقویت روحیه ما در کارهای فرهنگی و اجرای برنامه ها و مراسمات مذهبی می شود.

 

کد خبر 1166204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha