مسابقه قرآنی«گلشن وحی» در شهرستان ایجرود اجرا می شود

مسابقه قرآنی «گلشن وحی» از سری برنامه های فرهنگی با موضوع "کدامین آیه از کلام وحی در نیایش‌ها برایتان آرامش‌بخش و دلنشین است"، در ماه مبارک رمضان در فضای مجازی با همکاری کانون پرورش فکری نوجوانان در شهرستان ایجرود برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان این مسابقه را یک رقابت مقدس خطاب کرد و آن را وسیله‌ای برای نزدیک شدن بیشتر به حقیقت روح قرآن کریم دانست.

 

احسان پیشکاری ادامه داد: انس گرفتن با قرآن وعترت زمینه‌ای برای رسیدن به آرامش، سلامت، امنیت و عزت بوده و سامان یافتن زندگی در سایه تعالیم این کتاب آسمانی سبب خواهد شد که انسان خود به خود از آسیب‌های اجتماعی فاصله گرفته و ارزش‌ها، اعتقادات و باورهای افراد تقویت شود.

 

وی یکی از دلایل وجود انحرافات در جامعه را بی‌توجهی به آموزش‌های قرآنی معرفی کرده و گفت: هرجا مشکلی وجود دارد، با انجام آسیب‌شناسی دقیق متوجه خواهیم شد ریشه این انحرافات و مشکلات به دلیل بی‌توجهی به آموزه‌های عمیق و دقیق قرآن کریم است.

 

این مقام مسئول هدف از برگزاری این مسابقه را علاوه بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان، به کار‌گیری آموزه‌ها و مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی دانست و گفت: مانوس شدن با کلام وحی "آرامش" در زندگی انسان‌ها را به دنبال خواهد داشت.

 

وی بهترین و پایدارترین راه رسیدن به آرامش را درک واقعی آیات الهی برشمرد و افزود: اگر انسان خود را به واقع در محضر خدای هستی‌بخش ببیند با بهره‌مندی از کلام وحی به آرامشی که آرزوی هر انسانی است دست پیدا خواهد کرد.

 

گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان ماه مهمانی خداوند در این مسابقه شرکت نموده، و به شرکت‌کنندگان در این مسابقه به قید قرعه و به رسم یادبود هدایای نفیسی اهداء خواهد شد.

 

کد خبر 1166221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha