توزیع بیش از ۱۵ هزار تن کود شیمیایی کشت قراردادی گندم آبی در فارس

ابراهیمی زاده گفت: کودهای شیمیایی مورد نیاز برای اجرای طرح کشت قراردادی گندم آبی در سطح ۳۵ هزار و ۹ هکتار به میزان بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ تن توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس تامین و توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید ابراهیمی زاده»، امروز (شنبه 27 فروردین) با اشاره به تامین کود اوره کشاورزی در شیراز در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته بیش از 530 هزار تن کود اوره کشاورزی از تولیدات شرکت پتروشیمی شیراز در سطح کشور توزیع شد که رقم بی سابقه ای بوده و نسبت به سال 99 رشد 13 درصدی داشته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی شعبه فارس افزود: پتروشیمی شیراز یکی از چند شرکت پتروشیمی اوره ساز در کشور به شمار می رود و کود اوره دارای بالاترین مقدار ازت در بین تمامی کودهای جامد نیتروژنی و از رایج ترین و مهمترین منابع تامین ازت مورد نیاز  گیاه است.

وی اضافه کرد: برای اجرای طرح کشت قراردادی گندم آبی سال زراعی 1401-1400 نیز کودهای شیمیایی مورد نیاز اجرای طرح در سطح 35 هزار و 9 هکتار به میزان بیش از 15 هزار و 700 تن توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس تامین و توزیع شده است.

ابراهیمی زاده اعلام کرد: کودهای شیمیایی از انواع ازته، فسفاته و پتاسه در قالب این طرح به صورت اعتباری در اختیار کشاورزان و بهره برداران قرار داده شده و پس از برداشت محصول تسویه حساب انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با هدف تحقق بخشنامه سراسری وزارت جهاد کشاورزی در خصوص به کارگیری سامانه پایش مواد کودی و لزوم صدور حواله الکترونیک برای تحویل کودهای یارانه ای به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی، استان فارس با صدور بیش از 213 هزار حواله الکترونیکی در شمار استان های پیشرو در صدور حواله الکترونیکی از طریق سامانه پایش مواد کودی قرار گرفته است و تاکنون بیش از یکصد هزارتن کود در قالب این سامانه در استان توزیع شده است.

ابراهیمی زاده اضافه کرد: سال گذشته بیش از 195 هزار تن انواع کودهای شیمیایی توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در سطح شهرستان های استان توزیع شد و 60 درصد کودهای کشاورزی توزیعی سال گذشته در استان توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از طریق شبکه تعاونی های مذکور در سطح استان توزیع شد.

کد خبر 1166248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha