فساد عجیب در حوزه آرد/ یارانه ای که به جیب قاچاقچیان می رود

جعفری با اشاره به اینکه فساد عجیبی در حوزه آرد اتفاق افتاده و در حال وقوع است، گفت: بخش زیادی از آرد مردم استان را باندها و شبکه های استفاده می کنند و خروج آرد از مرزها با قیمت ها بسیار گزاف انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی جعفری» امروز (۲۷ فروردین) در دیدار جمعی از کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به قرارگاه صدور سند اراضی اظهار کرد: در طی چهل سال گذشته ۱۴ هزار هکتار یعنی سه درصد از ۴۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان سنددار شده بود و برنامه وزیر جهاد کشاورزی بر این است که تا پایان چهارساله اول کل اراضی سنددار شود لذا کمیسیون های رفع تداخلات برگزار شده و در همین مدت رفع تداخلات ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان برای صدور سند انجام و همچنین هزار هکتار هم سندار شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اختلاف اراضی فی مابین مردم و منابع طبیعی، ادامه داد: این بستر فراهم شده که در پلاک های مشمول که رفع تداخلات وجود دارد در کمیسیون با نظر مساعد همکاران بررسی می کنیم.

 

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد اراضی ملی کاداست آن به نام دولت صادر شده و خراسان جنوبی در این زمینه از استان های پیشرو است، افزود: در حوزه تغییر کاربری رویکرد را بر پیشگیری گذاشته ایم تا از مال مردم صیانت کنیم و اعتراض های بعد از تغییر کاربری را نداشته باشیم در حوزه کمیسیون های واگذاری همه پرونده ها به روز رسانی شده تا مردم  و سرمایه گذار معطل نمانند.

 

جعفری با اشاره به تخصیص۱۰ میلیارد تومان برای انجام کشت قراردادی ۲ هزار هکتار از اراضی استان برای تأمین علوفه، عنوان کرد: در حوزه کشت پنبه و گیاهان دارویی و گیاهان روغنی نیز وارد کشت قراردادی شدیم و هر سال سطح زیرکشت در حوزه زراعی و باغی افزایش پیدا خواهد کرد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: تمام اطلاعات حوزه کشاورزی استان در قالب بیشتر سیستم اطلاعات مکانی «جی.آی.اس» فراهم شده است و در صورت تأمین اعتبار به سیستم هوشمند کشاورزی وصل می کنیم و به زودی با حضور استاندار این پایگاه داده رونمایی خواهد شد.

 

وی با اشاره به ورود سرمایه گذار در بخش کشاورزی شامل سردخانه، انبار، گلخانه، کشتارگاه، لبنیات و تکمیل چرخه تولید ۱۱ محصول مزیت دار استان، گفت: در حوزه دیپلماسی غذا با سردار طهماسبی قرارگاه فرامرزی سپاه دیداری داشتم و قول ها مناسبی برای صادرات بخشی از محصولات تولید استان به خصوص محصول زرشک دادند.

 

جعفری با بیان اینکه نمایشگاه تخصصی کشاورزی در شرق کشور برگزار شد، ادامه داد: در حوزه تامین کالاهای اساسی استان تلاش شد تا بازار دچار کمبود و اخلال در ایام نوروز نشود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه رضایت مردم و تفسیر قانون به نفع مردم در تمام عرصه های کشاورزی در سرلوحه کار ما قرار دارد، افزود: حلقه های مفقوده ای در حوزه اقتصاد کشاورزی است که در حال شناسایی آن هستیم که یکی پشم گوسفند است که تبدیل به نخ و با تولید قالی و پارچه صادر خواهیم کرد.

 

وی عنوان کرد: ارزانترین گوشت در خراسان جنوبی است در ایام نوروز قیمت مرغ و تخم مرخ و اقلام در استان های همجوار بالا رفت که با وسایل نقلیه شخصی می آمدند و این اقلام را قاچاق می کردند اما ما یک ریال افزایش قیمت در اقلام اساسی خراسان جنوبی نداشتیم.

 

جعفری گفت: اختصاص بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان به حوزه آبخیزداری، پیگیری ردیف اعتباری از محل محرومیت زدایی برای آبخیزداری استان، اجرای واکسیناسیون جمعیت دام استان و پیشگیری از انفولانزای پرندگان، پایش باقیمانده دارویی در شیر، تخم مرغ، گوشت و زنبور عسل، موج تراشی ایل راه ها، آبرسانی سیار و توزیع آرد در محلات عشایری، پیاده سازی سیاست های قرنطینه ای در ورود و خروج دام و افزایش جذب اعتبارات ملی در حوزه دامپزشکی از جمله اقدامات در دولت سیزدهم تاکنون در استان است.

 

وی بیان کرد: آزمایشگاه دامپزشکی تخصصی شتر در شرق کشور با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند ۱۲ میلیارد اعتبار است که امیدواریم با پیگیری بتوانیم در سال اول دولت تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فساد عجیبی در حوزه آرد اتفاق افتاده و در حال وقوع است، تصریح کرد: بخش زیادی از آرد مردم استان را باندها و شبکه های استفاده می کنند و خروج آرد از مرزها با قیمت ها بسیار گزاف انجام می شود.

 

جعفری افرود: آرد یارانه ای با قیمت کیسه ای ۳۸ هزار تومان در اختیار مردم قرار می گیرد که اگر همین آرد از مرز خارج شود وحشتناک قیمت(میلیونی) پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به افزایش قیمت گندم به ارزش هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، گفت: در حوزه اداره کل غلات و خدمات بازرگانی بیش آنچه تصور شود جذب کالای اساسی در استان انجام شد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از توزیع بیش از هزار تن مرغ منجمد، ۱۵۰ تن گوشت منجمد گوساله، ۲۷ تن گوشت منجمد گوسفندی در ایام نوروز اشاره کرد و بیان داشت: همچنین تاکنون خرید ۱۷ هزار دام عشایری انجام و برای ۸۰ رأی دام عشایری نهاده توزیع شد.

 

 

کد خبر 1166283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha