تولیدات سالانه عشایر استان ۹۰ هزار تن است

مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: تولیدات سالانه عشایر استان ۹۰ هزار تن به ارزش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

«فرشاد یاسمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: امسال کاهش بارندگی‌ها، زندگی عشایر را با مشکل مواجه کرده است و این موضوع به همفکری و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان و کشور نیاز دارد.

 

وی ادامه داد: یکی از مشکلات امروز عشایر تامین نهاده‌های دامی است که خوشبختانه تصمیمات و تمهیداتی از جمله تأمین نهاده به موقع و توزیع در بین عشایر در نظر گرفته شده است.

 

یاسمی بیان کرد: یکی دیگر از موضوعات نیز بحث خرید دام مازاد عشایر است که موافقت آن انجام شده، اما بحث قیمت‌گذاری باید در شورای قیمت‌گذاری و وزارتخانه انجام و ابلاغ گردد تا بتوانیم بخشی از مشکلات عشایر را کاهش دهیم.

 

مدیرکل امور عشایری استان ایلام با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث تامین آب شرب عشایر، گفت: در حال حاضر با کمبود ماشین آلات مواجه هستیم که در روز‌های آینده برای حل این موضوع از بخش خصوصی کمک خواهیم گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه عشایر استان با جمعیت ۶۰ هزار نفری ۱۱ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند و از نظر جمعیتی رتبه ششم کشور را دارا هستند، افزود: تولیدات سالانه عشایر استان ۹۰ هزار تن به ارزش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

 

یاسمی خاطرنشان کرد: همچنین قرار است ۲ هزار تن نهاده‌های دامی مازاد بر سهم استان به عشایر اختصاص دهند. 

 

کد خبر 1166308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha